Creanţe bugetare. Contestaţie la executare. Licitaţie publică


Prin decizia civilă nr. 94/A/2001 Curtea de Apel Alba Iulia a admis apelul declarat împotriva sentinţei civile nr. 1373/C/2000, pronunţată de Tribunalul Sibiu şi, ca urmare, a fost desfiinţată sentinţa atacată şi s-a dispus trimiterea cauzei spre judecarea în fond a pricinei instanţei competente, respectiv Judecătoria Sibiu.

Pentru a pronunţa această decizie, instanţa de apel a reţinut următoarele: Tribunalul Sibiu prin sentinţa atacată, a respins contestaţia la formulată, reţinând că, în cadrul licitaţiei, pârâta intimată a oferit preţul cel mai mare, astfel că în mod corect imobilul a fost vândut acesteia.

în considerentele deciziei, instanţa de apel a mai reţinut că, pentru creanţele bugetare administrate de sunt abilitate, conform prevederilor art. 24 din O.G. nr. 11/1996, să efectueze procedura de executare silită organele de specialitate ale D.G.F.P.C.F.S. judeţene şi ale municipiului Bucureşti şi unităţile subordonate acestora.

în speţă, obiectul litigiului 1-a constituit contestaţia la licitaţia desfăşurată în cadrul procedurii executării silite pornită de o asemenea unitate subordonată D.G.F.P.C.F.S. Sibiu, respectiv Administraţia Financiară Sibiu.

Potrivit dispoziţiilor art. 76 din O.G. nr. 11/1996, cei interesaţi pot face contestaţie împotriva oricărei executări silite, a fiecărui act de executare silită efectuat de organele de executare competente, precum şi în cazul când acest organ de executare refuză să îndeplinească un act de executare în condiţiile legii, iar contestaţia se introduce la instanţa judecătorească competentă potrivit Codului de procedură civilă.

Astfel fiind, instanţa competentă să judece contestaţia la licitaţie şi să dispună restabilirea situaţiei anterioare este Judecătoria Sibiu în a cărei rază teritorială se află organul abilitat stabilit de O.G. nr. 11/1996 (decizia civilă nr. 94/A/2001 pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia).