Tribunalul a admis acţiunea reclamantei – societate comercială şi a dispus obligarea Consiliului Local Constanţa la întocmirea documentaţiei şi la semnarea avizului prevăzut de H.G. 834/1991, toate acestea fiind necesare în vederea obţinerii de la ministerul de resort a certificatului de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul aferent construcţiilor, instalaţiilor, căilor de comunicare şi transport, de orice fel, ale acesteia, cu motivarea că reclamanta este înfiinţată conform prevederilor Legii nr. 15/1990, iar terenurile ce formează obiectul cauzei fac parte din patrimoniul său, aceasta fiind deci îndreptăţită să obţină documentaţia necesară emiterii certificatului de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenului, potrivit prevederilor H.G. 834/1991.
Recursul declarat de pârâtă, împotriva hotărârii de mai sus, a fost apreciat ca nefondat.
Societatea comercială reclamantă a fost înfiinţată prin Legea nr. 15/1990, privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale.
Potrivit art. 20 alin. 2 din Legea nr. 15/1990, bunurile din patrimoniul societăţilor comerciale sunt proprietatea acestora, cu excepţia celor dobândite cu alt titlu.
în temeiul acestui text a fost adoptată H.G. nr. 834 din 14.12.1991.
Articolul 5 din această hotărâre prevede că organele care, potrivit legii, îndeplinesc atribuţiile ministerului de resort, precum şi autorităţile administraţiei publice, vor elibera societăţilor comerciale certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului.
Determinarea competenţei organului abilitat să emită actul de atestare, se analizează în raport de natura societăţilor înfiinţate – criteriu prevăzut de art. 17 din Legea nr. 15/1990.
Pe cale de consecinţă, în conformitate cu art. 5 din H.G. 834/1991, pentru societăţile de interes republican, certificatul de atestare se emite de ministerul de resort, iar pentru cele de interes local se emite de consiliul judeţean.
Dar, aceste certificate de atestare se emit pe baza unei documentaţii prealabile, ce se întocmeşte de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află imobilul, autoritate care are posibilitatea să determine şi să delimiteze regimul juridic al bunului.
O asemenea concluzie se desprinde şi din dispoziţiile art. 36 alin. 6 din Legea nr. 18/1991, privind fondul funciar (decizia 38/CA/2001 pronunţată de Curtea de Apel Constanţa).