Termenul pentru care au fost emise autorizaţiile de funcţionare a expirat, astfel că autorizaţiile nu mai produc efectele pentru care au fost emise. în consecinţă, ca urmare a expirării perioadei pentru care au fost emise, aceste autorizaţii şi-au încetat efectele, situaţie în care cererea reclamantei privind suspendarea executării lor este neîntemeiată, motiv pentru care urmează a fi respinsă.
C.A. Alba lulia, secţia de administrativ şi fiscal, decizia nr. 236/CA/2010/10.02.2010
Prin sentinţa nr. 581/CA/2009, pronunţată de către Tribunalul Hunedoara, a fost respinsă ca nefondată cererea reclamantei, instanţa reţinând în considerentele hotărârii faptul că autorizaţia de funcţionare nr. 590/29.05.2007 a avut termen de valabilitate până la data de
31.12.2007, astfel că nu-şi mai produce efectele, situaţie în care cererea de suspendare a rămas fară obiect. Mai mult decât atât, la data de 16.01.2008 Primăria Orăştie a emis autorizaţia de funcţionare nr. 775/16.01.2008 pentru pârâta SC N. SRL cu termen de valabilitate până la 31.12.2008.
împotriva acestei sentinţe a declarat recurs reclamanta asociaţia de locatari din str. (…) nr. …, B., solicitând admiterea recursului şi modificarea hotărârii în sensul admiterii cererii şi suspendării executării autorizaţiilor de funcţionare emise de către pârâta Primăria municipiului Orăştie.
întrucât obiectul acţiunii nu a fost lămurit prin raportare la perioada de valabilitate a actelor atacate, prin decizia nr. 1358/CA/2009, recursul a fost admis, iar cauza a fost reţinută spre rejudecare, avându-se în vedere prevederile art. 20 alin. (3) din Legea nr. 554/2004.
Examinând actele şi lucrările dosarului, în rejudecare, instanţa, în cele ce urmează va analiza cererea reclamantei numai cu referire la autorizaţiile de funcţionare nr. 69/15.01.2007, 590/29.05.2007 şi 775/16.01.2008.
In acest sens, se constată că autorizaţia de funcţionare nr. 69/ 15.01.2007 a fost emisă pentru punctul de lucru din Orăştie , str. (…), nr. 7, parter pentru profilul 7020, 5510, 5248 şi 5540 cu program dc funcţionare non stop, atât vara, cât şi iarna, termenul de valabilitate al acesteia fiind până la data de 31.12.2007. Autorizaţia de funcţionare nr. 590/29.05.2007 a fost emisă pentru acelaşi punct de lucru, dar numai pentru profilul 5540 – E. de zi cu terasă, cu program de funcţionare în perioada aprilie-octombric, zilnic între orele 8,00 – 24,00 cu o perioadă de valabilitate până la 31.12.2007, iar autorizaţia de funcţionare nr. 775/16.01.2008 a fost emisă, de asemenea, pentru acelaşi punct de lucru, însă pentru profilul 7200, 5510, 5248, 5540, cu program de funcţionare vara pentru activitatea hotelieră non stop, iar pentru terasă din aprilie până în octombrie pentru orele 8,00 – 24,00 şi cu program de funcţionare iarna pentru activitatea hotelieră non stop, iar pentru terasă pentru orele 8,00 – 24,00, termenul de valabilitate al autorizaţiei fiind până la data de 31.12.2008.
Toate cele trei autorizaţii au rubrică pentru viza anuală aferent perioadei 2008-2010. Cu excepţia autorizaţiei de funcţionare nr. 775/16.01.2008, care are aplicată viza pentru anul 2008, niciuna dintre rubricile destinate aplicării vizei anuale nu este completată.
Din cele expuse mai sus, se observă că termenul pentru care a fost emisă autorizaţia de funcţionare nr. 69/15.01.2007 a expirat la data de
31.12.2007, cel pentru care a fost emisă autorizaţia de funcţionare nr. 590/29.05.2007 a expirat la data de 31.12.200, iar cel pentru care a fost emisă autorizaţia de funcţionare nr. 775/16.01.2008 a expirat la data de 31.12.2008, astfel că niciuna dintre cele trei autorizaţii nu mai produce efectele pentru care a fost emisă. Mai mult, între timp a fost emisă autorizaţia nr. 281/17.02.2009, care, de asemenea, şi-a pierdut valabilitatea la data de 31.12.2009.
In consecinţă, ca urmare a expirării perioadei pentru care au fost emise, aceste autorizaţii şi-au încetat efectele, situaţie în care cererea reclamantei privind suspendarea executării lor este neîntemeiată, motiv pentru care a fost respinsă.
Notă: Actele administrative susceptibile de suspendare trebuie să fie acte ce produc efecte. Perioada pentru care autorizaţiile au fost emise fiind expirată, aceste autorizaţii şi-au încetat efectele.
„Suspendarea unui act administrativ presupune, de asemenea, ca acesta să existe ca atare, adică să fi fost deja emis şi intrat în vigoare,
neputând fi suspendată, prin această procedură, emiterea unui act administrativ’’^