Suspendarea dispoziţiilor emise de Preşedintele c.j. Mehedinţi privind aparatul propriu şi funcţionarii publici din cadrul acestui aparat


Suspendarea dispoziţiilor emise de Preşedintele C.J. Mehedinţi privind aparatul propriu şi funcţionarii publici din cadrul acestui aparat.

Art. 2 alin. 1 lit. t) din Legea 554/2004, impun numai analiza împrejurărilor legate de starea de fapt şi de drept, ce sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în privinţa legalităţii actului administrativ

Prin sentinţa nr. 1574 din 22 martie 2012 pronunţată de Tribunalul Mehedinţi în dosarul nr. 1134/101/2012 a fost admisă cererea formulată de SLAJ Mehedinţi în contradictoriu cu  pârâtul PCJ Mehedinţi fiind dispusă suspendarea dispoziţiilor nr. 14 – 94 din 19.01.2012 emise de PCJ Mehedinţi.

Pentru a se pronunţa tribunalul examinând cererea de suspendare formulată în raport de disp.art 14-15 din Legea 554/2004 privind Contenciosul administrativ, a reţinut că potrivit art. 1 din Legea 130/1996 privind Contractul colectiv de munca carte este convenţia încheiată intre patron sau organizaţia patronală pe de o parte şi salariaţii reprezentaţi prin sindicate, ori în alt mod prevăzut de lege de cealaltă parte prin care se stabilesc clauze privind condiţiile de muncă , salarizare, precum şi alte drepturi si obligaţii ce decurg din raporturile de muncă.

Potrivit art. 12 din acest act normativ contractul colectiv de munca se poate încheia si pentru salariaţii instituţiilor bugetare însă prin aceste contracte nu se pot negocia clauze referitoare la drepturi ale căror acordare si cuantum sunt stabilite prin dispoziţii legale.

Potrivit art. 8 din Leg 130/1996, clauzele din contractele colective se stabilesc in condiţiile şi limitele prevăzute de lege iar clauzele negociate cu încălcarea dispoziţiilor legale sunt lovite de nulitate absolută , nulitate care se constată de instanţa competenta la cererea părţii interesate potrivit  art. 24 din Leg 130/1996.

Instanţa a considerat că în mod nelegal Camera de Conturi Mehedinţi exercită controlul asupra modului de formare şi administrare de întrebuinţarea resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public neavând deci atribuţii de constatare ale legalităţii unor clauze contractuale , această competentă având-o in mod exclusiv instanţa de judecată.

Faţă de aceste considerente a apreciat că se impune suspendarea dispoziţiilor emise de PCJ Mehedinţi nr. 14 – 94 privind aparatul propriu şi funcţionarii publici din cadrul acestui aparat.

Prin decizia nr.4501/2012 Curtea a constatat  că recursul este nefondat.

Dispoziţiile art. 2 alin. 1 lit. t) din Legea 554/2004, impun numai analiza împrejurărilor legate de starea de fapt şi de drept, ce sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în privinţa legalităţii actului administrativ ; ori din acest punct de vedere, susţinerile efectelor obligatorii, potrivit legii, specifice contractului colectiv de muncă, asupra drepturilor constituite, constituie o aparenţă formală de nelegalitate .