Nu poate fi negată utilitatea publică a Consiliului pârât, în condiţiile spcciale stabilite de Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, conform cu care, politica de dezvoltare regională reprezintă ansamblul politicilor elaborate de Guvern, prin organele administraţiei publice centrale, de autorităţile administraţiei publice locale şi organismele regionale specializate, cu consultarea partenerilor sociocconomici implicaţi, în scopul asigurării creşterii economice şi dezvoltării sociale existente în România şi statele membre ale Uniunii Europene.
Potrivit art. 7 din lege. Consiliul pentru dezvoltare regională este organismul regional deliberativ, fără personalitate juridică, care este constituit şi funcţionează pe principii partcncriale la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare, în scopul coordonării activităţilor de elaborare şi monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare regională.
Organismul executiv în domeniul analizat, este agenţia pentru dezvoltare regională pe care Legea nr. 315/2004 o defineşte în art. 8 ca fiind un organism ncguvemamental, nonprofit. de utilitate publică, cu personalitate juridică, care funcţionează în domeniul dezvoltării regionale, care se organizează şi funcţionează în condiţiile prezentei legi şi ale statutului de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul pentru dezvoltare regională.
Dc aceea speţei îi sunt incidente dispoziţiile art. 1 şi art. 2 lit. b) din Legea nr. 554/2004, prin autoritate publică, legea înţelegând atât organele de stat sau ale unităţilor administraţiv-teritoriale care acţionează în regim de putere publică, pentru satisfacerea unui interes public, cât şi persoanele juridice de drept privat care prin lege au statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public.
Instanţa de fond a greşit când a înlăturat calitatea procesuală, în absenţa personalităţii juridice a pârâtului, dat fiind că, în administrativ li se recunoaşte calitate procesuală autorităţilor emitente a actelor atacate, independent de faptul că deţin sau nu personalitate juridică.
Se arc în vedere că aceste autorităţi dispun de capacitate administrativă reprezentând capacitatea de a participa ca subiecte independente în raporturile de drept administrativ, născute din propriile acte de autoritate, urmare a exercitării atribuţiilor lor.
C.A. Timişoara, s. cont. adm. şi fisc., decizia civilă nr. 1199 din 18 decembrie 2007
Notă: în esenţă, agenţia pentru dezvoltare regională din speţă, fiind o persoană juridică de drept privat autorizată prin lege să presteze un serviciu public poate emite acte administrative „prin delegaţie”. în consecinţă, soluţia instanţei de recurs este corectă.