Prin cererea înregistrata sub nr. 542/110/2012* prin rejudecare de la Curtea de Apel Bacău, reclamanţii B.N.C., D.M.G., ş.a. prin S.N.C.F. BRAŞOV au solicitat, în contradictoriu cu pârâţii OCPI Bacău, ANCPI Bucureşti, M.D.R.T. şi G.R., plata sumei cuvenite drept stimulent, în temeiul art.101 CCM nr.173/2009, pentru perioada 01.03.2010 -09.04.2010, în valoare actualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii efective şi dobânda legală aferentă. De asemenea, reclamantele A.M.C., D.M.C., D.L.G., M.I.S. si T.L. au solicitat şi plata sumei de 800 lei reprezentând primă aferentă sărbătorii de Paşti 2010, în valoare actualizată.
Prin sentinţa civilă nr.2395/29.10.2012 a Tribunalului Bacău s-a admis excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâţilor G.R. si ANCPI Bucureşti, respingându-se pe excepţie acţiunea formulată în contradictoriu cu aceşti pârâţi, s-a respins excepţia inadmisibilităţii acţiunii iar acţiunea formulată în contradictoriu cu pârâtul OCPI Bacău a fost respinsă ca prescrisă, prin admiterea acestei excepţii.
Sentinţa civilă sus menţionată a fost casată prin decizia civilă nr. 931/05.06.2013 a Curţii de Apel Bacău şi sentinţa a fost casată în urma admiterii recursului promovat de S.N.C.F. Brasov , iar cauza a fost trimisă spre rejudecare.
În motivarea deciziei sus menţionate s-a constatat că excepţia prescripţiei a fost greşit admisă de instanţa de fond, că nu sun t incidente dispoziţiile art.268 lit.e codul muncii ci dispoziţiile art.268 lit.c Codul muncii si, raportat la aceste din urmă dispoziţii, acţiunea a fost introdusă în termen de prescripţie de 3 ani.
În rejudecare nu s-au administrat probe noi, instanţa analizând pretenţiile reclamanţilor în contradictoriu cu pârâtul OCPI Bacău, pe fond:
Conform art.6 din CCM nr. 1731 din 120.04.2009, valabilitatea prevederilor contractului a fost stabilită la un an de zile începând cu data înregistrării lui. Totodată în art.6 din CCM s-a prevăzut posibilitatea încetării CCM, înainte de expirarea termenului, în condiţiile în care prin efectul legii sau cel al unei alte măsuri administrative A.N.C.P.I. îşi pierde statutul juridic sau acest statut este modificat.
În urma modificării art.3 alin.8 si art.8 Legea 7/1996, prin Legea nr.329/2009 activitatea ANCPI si a unităţilor sobordonate a devenit activitate finanţată integral din bugetul de stat, M.A.I. devenind ordonator principal de credite iar directorul ANCPI ordonator secundar.
La rândul lor oficiile de cadastru si publicitate imobiliară au intrat în subordinea directă a ANCPI.
Având în vedere dispoziţiile art.5 din CCM 1731/2009 coroborat cu dispoziţiile Legii 329/2009, aplicabilitatea contractului colectiv de muncă a încetat la intrarea în vigoare a Legii 329/2009, astfel încât susţinerile reclamanţilor care-şi întemeiază cererea pe dispoziţiile Contractului Colectiv de Muncă, nu pot fi primite.
În consecinţă, văzând dispoziţiile art.5 din CM şi dispoziţiile Legii 329/2009, tribunalul va respinge acţiunea ca nefondată.