Contestatie la executare. Competenta de solutionare a contestatiei împotriva măsurilor de executare silită dispuse în baza Legii nr. 19/2000. Inexistenţa unui proces verbal de control în care să fie evidenţiate distinct creanţele pretinse. Competenţă mat


Competenta de solutionare a contestatiei împotriva măsurilor de silită dispuse în baza Legii nr. 19/2000. Inexistenţa un proces verbal de control în care să fie evidenţiate distinct creanţele pretinse.

Contestatoarea SC R SA CRAIOVA a formulat contestaţie la executare în contradictoriu cu intimatele : Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Administraţia Finanţelor Publice Comunală nr 1 Craiova, solicitând anularea formelor de executare 2/2006 şi R 1126/2006, încetarea executării, anularea creanţelor în valoare de 296.362 lei cuprinse in titlurile executorii nr 488,486,487,490,491/09 08 2006; 1,2,3,4,5,6,7,8,9/16 12 2006; 1,2,3/17 10 2006( dosar de executare R 1126/2006), precum şi suspendarea executării silite până la soluţionarea contestaţiei la executare.

In motivarea acţiunii contestatoarea a arătat că creanţa pentru care s-a pornit executarea silită nu este certă, lichidă şi exigibilă deoarece nu este cuprinsă într-un titlu de creanţă,creanţele pentru care s-a pornit executarea nemaiputând face obiectul executării silite pentru că a intervenit iertarea legală de datorie prin efectul Legii nr. 88/1997, iertarea de datorie fiind stabilită şi pe cale judiciară prin sentinţa civilă nr.11335/12 10 2004 irevocabilă prin decizia nr 763/25 04 2005; prin sentinţa 256/27 03 2003 irevocabilă prin decizia 803/14 03 2003; prin sentinţa nr 9804/08 10 2003 irevocabilă prin decizia 670/27 09 2004

Având în vedere că nu există un proces verbal de control în care să fie evidenţiate distinct creanţele pretinse, rezultă că această creanţă nu este certă, pentru a putea fi pornită executarea silită.

Analizând excepţia necompetentei materiale a Judecătoriei Craiova, Tribunalul a constatat că aceasta este întemeiată, având în vedere dispoziţiile art 155 lit h din Legea nr 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, conform cărora Tribunalele soluţionează în primă instanţă litigiile privind „ contestaţiile împotriva măsurilor de executare silită , dispuse în baza prezentei legi”.

Faţă de aceste dispoziţii legale, aplicând şi dispoziţiile art 158 şi 159 cod pr civilă , excepţia necompetentei materiale fiind o excepţie absolută , instanţa urmează să admită această excepţie şi să decline competenta de soluţionare a prezentei cauze în favoarea Tribunalului Dolj – Secţia Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale.

Examinând actele şi lucrările dosarului văzând şi prevederile legale incidente in cauză instanţa constată şi reţine următoarea situaţie de fapt şi de drept.

Contestatoarea a solicitat in contradictoriu cu intimatele : Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Administraţia Finanţelor Publice Comunală nr 1 Craiova solicitând ca prin hotărârea ce se va pronunţa să fie anulate creanţele în valoare de 296362 RON cuprinse in titlurile executorii din dosarul de executare R 1126/2006.

Titluri executorii care au fost emise ca urmare a declaraţiei de inventar nr 1087/12 02 2004 emise de unitatea contestatoare.

Faţă de această situaţie instanţa a apreciat că în cauza sunt aplicabile următoarele prevederi legale art 64, art 145 alin 1 -2 OG 92/2003, art. 172 al. 3 C.p.civ.

Contestatoarea a înregistrat la data de 12 02 2004 declaraţia de inventar cu nr 1087 la Agenţia de Administrare Fiscală Craiova privind contribuţiile sociale restante la data de 31 decembrie 2004 şi neachitate până la 31 ianuarie 2004,inclusiv accesoriile aferente la Bugetul asigurărilor sociale de stat.

Declaraţia fiscală a fost întocmită conform art 81 şi următoarele din OG nr 92/2003 şi nu a fost corectată de către contestatoare conform prevederilor art 84 din OG nr 92/2003 şi prevederile Ordinului nr 914/ 18 iulie 2003 al M F P.

Deoarece contestatoarea nu a achitat la scadentă creanţele stabilite de intimata Agenţia de Administraţie Fiscală Craiova, titlul de creanţă ( declaraţia de inventar nr 1084/12 02 2004 ) conform art 141 a devenit titlu executoriu .

Intimata Agenţia de Administraţie Fiscală Craiova a comunicat conform art 145 somaţiile de plată însoţite de titlurile executorii contestatoarei SC ROBUC SA Craiova.

Instanţa nu a primit susţinerile unităţii contestatoare în sensul că neexistând un proces verbal de control în care să fie evidenţiate distinct creanţele pretinse – rezultă că această creanţă nu este certă – condiţie esenţială pentru a fi pornită executarea silită, deoarece aşa cum s-a arătat anterior Agenţia de Administraţie Fiscală Craiova a emis somaţiile de plată şi titlurile executorii ca urmare a titlului de creanţă – Declaraţia de inventar nr 1087/12 02 2004.

Având in vedere că nu s-a procedat la achitarea sumelor înscrise in titlurile executorii , intimata a procedat la executarea silită a creanţelor certe şi exigibile.

Faţă de aceste considerente instanţa a apreciat ca nefiind întemeiată contestaţia