Suspendare executare hotărâre consiliu local. Ordonanţă preşedinţială


– Cod procedură civilă: art. 581

– Legea nr. 554/2004: art. 14, art. 15

Procedura suspendării achdui administrativ este reglementată de art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ şi astfel, suspendarea executării unui act administrativ se poate soluţiona numai în limitele acestei proceduri speciale, ceea ce înseamnă că suspendarea unui act administrativ pe cale ordonanţei preşedinţiale, potrivit art. 581 Cod procedură civilă, legalmente nu este posibilă, deoarece aceste din urmă prevederi legale sunt inaplicabile în materia suspendării unui act administrativ.

(Secţia comercială şi de administrativ, sentinţa nr. 385/CA/2009,

nepublicată)

Prin cererea de ordonanţă preşedinţială înregistrată reclamantul B.l. a chemat în judecată pe pârâtul C.L al comunei Lechinţa, solicitând instanţei ca, prin hotărârea ce o va pronunţa, să dispună suspendarea executării Hotărârii nr. 24/21.07.2009 a Consiliului local al comunei Lechinţa până la soluţionarea pe fond a cererii de anulare a hotărârii, înregistrată la Tribunalul Bistriţa-Năsăud sub nr. 1879/112/2009.

Analizând mai întâi, în sensul dispoziţiilor art. 137 alin. 1 C. pr. civ., excepţia inadmisibilităţii cererii de ordonanţă preşedinţială ridicată de pârât, prin întâmpinare, tribunalul reţine următoarele:

Prin cererea introductivă reclamantul solicită instanţei, ca prin hotărârea ce o va pronunţa, să dispună, prin ordonanţă preşedinţială, conform art. 581 C. pr. civ., suspendarea executării Hotărârii nr. 24/21.07.2009 a Consiliului local Lechinţa, prin care s-a aprobat încetarea mandatului de consilier local al reclamantului, potrivit art. 9 alin. 2 lit. h1) din Legea nr. 393/2004.

Hotărârea mai sus menţionată este un act administrativ emis de către o autoritate publică locală şi potrivit art. 9 alin. 3 din Legea nr. 393/2004, mai sus citată, hotărârea poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ.

Procedura suspendării actului administrativ este reglementată de art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ şi astfel, suspendarea executării unui act administrativ se poate soluţiona numai în limitele acestei proceduri speciale, ceea ce înseamnă că suspendarea unui act administrativ pe cale ordonanţei preşedinţiale, potrivit art. 581 C. pr. civ., legalmente nu este posibilă, deoarece aceste din urmă prevederi legale sunt inaplicabile în materia suspendării unui act administrativ.

Aşa fiind, excepţia inadmisibilităţii ridicată de pârâtul Consiliul local Lechinţa s-a găsit ca fiind întemeiată şi va fi admisă, cu consecinţa respingerii cererii de ordonanţă preşedinţială formulată de reclamant, ca fiind inadmisibilă, deoarece suspendarea priveşte un act administrativ, căruia i se aplică procedura specială prevăzută de art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004.

De menţionat că la al patrulea termen de judecată, din 24.XI.2009, reclamantul a depus la dosar răspunsul la întâmpinare, prin care a arătat, pentru prima dată în cursul procesului, că suspendarea unui act administrativ poate fi solicitată potrivit art. 15 din Lege nr. 554/2004, pentru motivele arătate la art. 14 din aceeaşi lege, sugerând astfel

că îşi modifică temeiul de drept al cererii introductive. Având însă în vedere că, potrivit art. 132 alin. 1 C. pr. civ., modificarea cererii se poate face până la prima zi de înfăţişare sau în această zi se poate cere un termen pentru modificarea cererii, termen pe care reclamantul nu l-a cerut, iar pârâtul s-a opus modificării cererii iniţiale, modificarea invocată de reclamant este tardivă şi nu poate fi analizată pe fond (judecător Gălăţan Dumitru).