Art. 31 din O.G. nr. 2/2001.
Potrivit art. 31 din O.G. nr. 2/2001, împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate formula plângere în termen de 15 zile de la data înmânării s au comunicării acestuia.
JUDECĂTORIA CĂLĂRAŞI – Sentinţa civilă Nr. 890/02 Martie 2012.
Prin sentinţa civilă sus amintită instanţa a respins plângerea contravenţională formulată de petenta S.C. G S S.R.L. împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei.
Pentru aceasta a avut în vedere următoarele:
?????
Prin plângerea introdusă la această instanţă la data de 19.01.2012 şi înregistrată sub nr. 393/202/2012, petenta S.C. GS S.R.L. a solicitat instantei, în contradictoriu cu organul constatator Biroul A 2, anularea procesului-verbal de contravenţie seria …, nr. …/12.12. .2011.
În motivarea plîngerii sale contravenienta a arătat că prin procesul verbal de contravenţie seria …, nr. … dresat de Biroul A 2, la data de 12.12.2011 a fost sancţionată cu o amendă contravenţională în cuantum de 4.000 lei, pe motiv că autotractorul cu nr. de înmatriculare …., care tracta semiremorca …, a circulat pe A 2 la km. 99 fără a avea la bord numărul necesar de diagrame.
A mai arătat că în momentul în care a fost oprit, conducătorul auto a prezentat agentului constatator diagramele solicitate.
În dovedirea plîngerii contravenienta a înţeles să se folosească de dovada cu înscrisuri şi a depus la dosarul cauzei: procesul verbal de contravenţie, în original şi în copie, procesul verbal de afişare a acestuia şi diagramele tahograf, în original şi în copie.
Deşi legal citat, agentul constatator nu s-a prezentat în instanţă şi nici nu a formulat întâmpinare în cauză.
Instanţa analizând actele şi lucrările dosarului a reţinut următoarea situaţie de fapt: prin procesul verbal de contravenţie seria … nr. … dresat de IGPR – SPA Biroul A 2, la data de 12.12.2011 contravenienta a fost sancţionată în baza art. 9 al. 1 lit. c din O.G. 37/2007 M cu o amendă în cuantum de 4000 lei, pentru că autoansamblul de vehicule format din autotractorul cu nr. de înmatriculare …, care tracta semiremorca …, a fost condus pe A 2, către Bucureşti de către N D, având în dotarea autoutilitarei tahograf omologat iar la controlul efectuat nu a prezentat numărul necesar de diagrame tahograf şi nu a avut asupra sa formular special AETR pentru atestarea activităţilor conform CE 565/2006.
La dosarul cauzei au fost ataşate următoarele diagrame tahograf:
1
fila 8:
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
N C
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
CL 17 …
12.12.2011-13.12.2011
962775-963084
2
fila 9:
10.12.2011-12.12.2011
962775-962775
3
fila 10:
15.11.2011-16.11.2011
959324-959334
5
fila 11:
fila 11:
18.11.2011-19.11.2011
959775-960129
6
19.11.2011-21.11.2011
960129-960129
7
fila 12:
fila 12:
17.11.2011-18.11.2011
959775-959775
8
16.11.2011-17.11.2011
959334-959775
9
fila 13:
fila 13:
14.11.2011-15.11.2011
959303-959324
10
11.11.2011-14.11.2011
959303-959303
11
fila 14:
fila 14:
9.11.2011-11.11.2011
959017-959303
12
8.11.2011-9.11.2011
959017-959017
13
fila 15:
fila 15:
7.11.2011-8.11.2011
958738-959017
14
2.11.2011-7.11.2011
958735-958738
15
fila 16:
fila 16:
27.10.2011-28.10.2011
958546-958702
16
28.10.2011-2.11.2011
958702-958735
17
fila 17:
fila 17:
23.11.2011-24.11.2011
960156-960368
18
22.11.2011-23.11.2011
960129-960156
19
fila 18:
fila 18:
24.11.2011-25.11.2011
960368-960724
20
25.11.2011-28.11.2011
960724-960839
21
fila 19:
fila 19:
28.11.2011-29.11.2011
960839-961031
22
29.11.2011-30.11.2011
961031-961146
23
fila 20:
fila 20:
30.11.2011-2.12.2011
961146-961159
24
2.12.2011-3.12.2011
961159-961470
25
fila 21:
fila 21:
3.12.2011-5.12.2011
961470-961470
26
5.12.2011-6.12.2011
961470-961836
27
fila 22:
fila 22:
6.12.2011-7.12.2011
961836-962079
28
7.12.2011-8.12.2011
962079-962339
Analizându-le, instanţa constată că un număr de 6 diagrame tahograf aflate la dosarul cauzei, respectiv: la fila 9: perioada: 10.12-12.12.2011 Km: 962775-962775; la fila 11: perioada: 19.11-21.11.2011 Km: 960129-960129; la fila 12: perioada: 17.11-18.11.2011 Km: 959775-959775; la fila 13: perioada: 11.11-14.11.2011 Km: 959303-959303; la fila 14: perioada: 8.11-9.11.2011 Km: 959017-959017 şi la fila 21: perioada: 3.12-5.12.2011 Km: 961470-961470
atestă parcurgerea într-o perioadă de 2-3 zile a unei distanţe mai mici de 1 km.
Practic, aceste diagrame puteau fi fabricate ulterior, completând pur şi simplu diagrame tahograf noi cu datele ce lipseau şi cu o distanţă mai mică de un kilometru.
De asemenea, la fila 22 a dosarului se află ataşată diagrama tahograf aferentă perioadei 7.12.2011-8.12.2011 ce atestă parcurgerea kilometrilor 962079-962339, următoarea diagramă tahograf depusă la dosarul cauzei aflându-se la fila 9 şi atestând parcurgerea kilometrului 962775-962775 în perioada 10.12-12.12.2011
În consecinţă, lipseşte diagrama tahograf corespunzătoare zilei de 9.12.2011.
Instanţa apreciază că petenta nu a făcut dovada unei situaţii contrare celei reţinute în procesul-verbal de stabilire şi sancţionare a contravenţiilor, aşa cum impun dispoziţiile art. 1169 c.c.
Pentru aceste motive, văzând şi prevederile art. 34 din OG 2/2001 va respinge plângerea contravenţională formulată de petenta S.C. G S S.R.L. cu sediul în com. x , jud. Călăraşi în contradictoriu cu intimatul IGPR – SPA – Biroul A2.