SENTINTA CIVILA NR. 3880
Sedinta publica din data de 7 octombrie 2011
Prin cererea adresata Tribunalului Tulcea – Sectia de Contencios Administrativ, înregistrata sub nr. …./88/2010, contestatoarea … … a formulat contestatie împotriva Deciziei nr. …./22.06.2010 privind modificarea si completarea Deciziei nr. 56/19.05.2010 de reîncadrare si salarizare, emisa de Directorul O.C.P.I. Tulcea.
In motivarea cererii, contestatoarea a aratat ca prin Decizia Directorului Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea nr. … /22.06.2010 privind modificarea si completarea Deciziei nr. 56 din 19.05.2010 de reîncadrare si salarizare, începând cu data de 11.04.2010 s-a dispus reîncadrarea sa în functia de consilier juridic grad II echivalata/asimilata din punct de vedere al salarizarii cu functia de consilier, anexa nr. I/4, poz. 6 din Legea nr. 330/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Având în vedere prevederile Legii cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nr. 330/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 13, alin. 1 “salariile de baza se diferentiaza pe functii în raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea în munca, precum si cu nivelul de complexitate a activitatii specifice fiecarui post”.
Art. 16 alin. 1 din aceeasi lege stabileste transele de vechime în munca, în functie de care se acorda cele 5 gradatii, respectiv:
– de la 3 la 5 ani;
– de la 5 la 10 ani;
– de la 10 la 15 ani;
– de la 15 la 20 ani;
– peste 20 ani;
Prin adresa M.A.I. nr. 292727/Adm.P/D.G.R.U. înregistrata la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara sub nr. 430431 din 17.05.2010 au fost transmise conditiile minime de vechime în specialitate studiilor aferente datei de 31 decembrie 2009, pentru ocuparea functiilor contractuale pentru care este necesara absolvirea studiilor superioare, respectiv a studiilor medii;
a) 6 luni pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala IV;
b) 1 an pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta III;
c) 2 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala II;
d) 3 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala I;
e) 5 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala I A;
Totodata, conform prevederilor Ordinului Directorului General al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 241 din 16.06.2010 art. 1 alin. 2) “criteriile care fundamenteaza stabilirea salariilor de baza, între nivelul maxim si cel minim prevazute pentru functiile cu care s-a realizat asimilarea/echivalarea, sunt urmatoarele:
– vechimea în munca/în specialitate dupa caz;
– gradele/treptele profesionale prevazute de Legea nr. 330/2009;
– nivelul studiilor si al competentelor;
– complexitatea si responsabilitate activitatilor;
– atributiile specifice postului si tipului de posturi;
– încadrarea în fondurile bugetare aprobate ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara”.
Având în vedere cele de mai sus, contestatoarea a precizat ca reîncadrarea corecta este consilier juridic grad 1 A.
In sustinerea cererii, contestatoarea a aratat ca a absolvit Facultatea de Drept si Administratie Publica din cadrul Universitatii Spiru Haret – Bucuresti în anul 1997, cursuri zi, fiind licentiata în stiinte juridice, având vechime de 12 ani si 3 luni în specialitate /munca. A precizat ca activitatea pe care o desfasoara în cadrul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea, este o activitate complexa care implica un grad crescut de responsabilitate, având si atributii de: auditor intern SR EN ISO 19011: 2003 pentru Sistemul de Management al calitatii SR E NISO 19001: 2001; consilier de integritate la nivelul Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea.
A subliniat ca pâna la momentul actual, comisia de disciplina nu a fost sesizata niciodata cu privire la persoana sa, iar la evaluarile periodice anuale a obtinut numai calificativul foarte bun.
In dovedirea actiunii, contestatoarea a depus la dosar raspunsul la procedura prealabila, copie carnet de munca, decizia nr. 56/19.05.2010, fisa individuala de evaluare.
Intimata a depus la dosar actele ce au stat la baza emiterii deciziei: Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 167/25.05.2010, Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 241/16.06.2010, adresa M.A.I. nr. 430431 din 17 mai 2010.
La data de 19 noiembrie 2010 contestatoarea a depus cerere completatoare prin care a aratat ca pe lânga decizia nr. … /22.06.2010, întelege sa conteste si decizia nr. 56/19.05.2010, emisa de O.C.P.I. Tulcea.
Prin sentinta civila nr. 3181/10 decembrie 2010, Tribunalul Tulcea a admis actiunea, a anulat deciziile nr. 56/19.05.2010 si nr. … /22.06.2010 emise de Directorul O.C.P.I. Tulcea, a dispus reîncadrarea contestatoarei începând cu data de 11.04.2010 în functia de consilier juridic grad IA, cu salarizarea corespunzatoare si a obligat intimata la plata diferentei de salariu corespunzator perioadei 11.04.2010 si pâna la data reîncadrarii efective, catre contestatoare.
Împotriva acestei sentinte a formulat recurs intimata.
Prin decizia civila nr. 288/CA pronuntata în dosarul nr. … /88/2010, Curtea de Apel Constanta a admis recursul, a casat hotarârea recurata si a trimis cauza spre competenta solutionare la Tribunalul Tulcea – complet specializat litigii de munca si asigurari sociale.
La Tribunalul Tulcea – complet specializat litigii de munca si asigurari sociale s-a format dosarul nr. … /88/2010*RJ.
La acest dosar, intimata a depus adresa nr. 3219/28.06.2011 si adresa nr. 4810/29.09.2011 si copii dupa urmatoarele înscrisuri: decizia nr. 56/19.05.2010 si cererea nr. 3507/06.07.2010.
La data de 04 octombrie 2011, contestatoarea a depus la dosar copii dupa urmatoarele înscrisuri: cererea nr. 3507/06.07.2010, decizia nr. 56/19.05.2010 si decizia nr. … /22.06.2010.
Examinând contestatia, raportat la materialul probator administrat în cauza, instanta retine urmatoarele:
Asa dupa cum rezulta din adresa nr. 3219/28.06.2011, toti salariatii O.C.P.I. Tulcea, deci si contestatoarea, au statut de personal contractual.
În conformitate cu prevederile OUG nr. 1/2010 privind unele masuri de reîncadrare în functie a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, cu Legea cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, nr. 330/2009. cu nota de fundamentare nr. 291443/D.G.R.V. din 09.04.2010 privind asimilarea functiilor din cadrul A.N.C.P.I., cu Ordinul M.A.I. nr. S/109/06.05.2010 cu privire la salarizarea personalului din cadrul A.N.C.P.I., contestatoarea a fost reîncadrata în functia de consilier juridic gradul II, functie echivalenta, asimilata din punctul de vedere al salarizarii cu functia de consilier anexa I/1, IB litera b poz. 9-12, în baza deciziei nr. 56/19.05.2010, decizie emisa de A.N.C.P.I. – O.C.P.I. Tulcea.
Prin respectiva decizie a fost prevazut pentru contestatoare un salariu de baza în cuantum de 1932 lei si un spor de pericol deosebit în cuantum de 345 lei.
Decizia nr. 56/19.05.2010 a fost modificata si completata prin decizia nr. … /22.06.2010, prin aceasta din urma decizie stabilindu-se ca, începând cu data de 11.04.2010 contestatoarea a fost reîncadrata în functia de consilier juridic gradul II, echivalenta/asimilata din punctul de vedere al salarizarii cu functia de consilier anexa nr. I/4, poz. 6, de la aceeasi data contestatoarea beneficiind de un salariu de baza în suma de 2812 lei.
Pentru a dispune astfel, intimata a avut în vedere prevederile Ordinului M.A.I. nr. 5/119/2010, care a modificat Ordinul M.A.I. nr. S/109/2010 si Ordinul nr. 241/16.06.2010 a Directorului General al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
Asa cum rezulta din prev. art. 13 alin. (1) din Legea nr. 330/2009, salariile de baza se diferentiaza pe functii, în raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea în munca, precum si cu nivelul de complexitate a activitatii specifice fiecarui post.
La art. 16 alin. (1) din aceeasi lege s-au prevazut transele de vechime în munca în raport cu care sunt acordate gradatiile.
Prin adresa nr. 292727/D.G.R.V. s-au precizat conditiile minime de vechime în specialitate, a studiilor corespunzatoare datei de 31 decembrie 2009, pentru ocuparea functiilor contractuale, pentru care este necesara absolvirea de studii superioare.
Se are în vedere totodata, în conformitate cu prevederile art. 1 alin (2) din Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 241 din 16.06.2010, criteriile care fundamenteaza stabilirea salariilor de baza, între nivelul maxim si cel minim, prevazute pentru functiile cu care s-a facut asimilarea sau echivalarea sunt: vechimea în munca sau în specialitate, dupa caz gradele, treptele profesionale prevazute de legea nr. 330/2009, nivelul studiilor si al competentelor, complexitatea si responsabilitatea activitatilor, atributiile specifice posturilor si tipurilor de posturi, încadrarea în functiile bugetare aprobate de A.N.C.P.I.
Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, ca institutie subordonata M.A.I., a devenit institutie publica finantata integral de la bugetul statului, conform prevederilor Legii nr. 329/2009.
La art. 1 alin. (3) din OUG nr. 1/2010 privind unele masuri de reîncadrare în functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, s-a precizat ca personalul precizat în respectivul articol de lege va fi reîncadrat pe noile functii stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care se preia în structura, subordine ori finantare, dupa caz.
Se retine ca, în ceea ce o priveste pe contestatoare, care face parte din personalul A.N.C.P.I., aceasta face parte din categoria personalului contractual, fiindu-i aplicabile prevederile legii nr. 330/2009, nefacând parte din categoria functionarilor publici, institutia devenind institutie publica, cu finantare integrala de la bugetul statului.
Contestatoarea este absolventa a Facultatii de Drept din cadrul Universitatii “Spiru Haret”, cursurile de zi, fiind licentiata în stiinte juridice, având vechime de 12 ani si 3 luni în specialitate.
Asa fiind, tinând seama de criteriile stabilite prin legea nr. 330/2009, retinând si considerentele expuse mai sus, se apreciaza ca, în ceea ce o priveste pe contestatoare, aceasta trebuie reîncadrata în functia de consilier juridic grad IA cu salarizarea corespunzatoare.
Pentru aceste motive, instanta urmeaza a admite contestatia, anulând deciziile nr. 56 din 19.05.2010 si nr. … /22.06.2010, emise de O.C.P.I. Tulcea, ca netemeinice si nelegale.
De asemenea, instanta va dispune reîncadrarea contestatoarei, începând cu data de 11.04.2010 în functia de consilier juridic grad IA, cu salarizarea corespunzatoare acestei functii, obligând intimata la plata catre aceasta, diferentei de salariu corespunzatoare perioadei 11.04.2010 pâna la data reîncadrarii sale efective în functia de consilier juridic grad IA.
4