În motivarea contestatiei s-a aratat ca somatia si titlul executoriu cu nr. 1321 emise de intimata Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman nu îndeplinesc conditiile de forma si fond impuse pentru valabilitatea lor ca titlu întrucât nu este mentionata data emiterii lor, sumele nu sunt detaliate pe ani astfel ca nu se întelege care este suma reala de plata si în ce cuantum sunt penalizarile precum si pentru faptul ca numarul dosarului de executare lipseste cu desavârsire.
S-a mai aratat ca i s-a mai retinut contributia la fondul de sanatate si de la casa de pensii deoarece este pensionara.
Contestatoarea a sustinut si ca debitul pe anul 2004, inclusiv penalitatile aferente este prescris conform art. 127 din OG nr. 92/2003, întrucât a trecut mai mult de 5 ani de la nasterea acestui drept.
A mai precizat ca titlul executoriu pe care îl contesta este asimilabil unui proces verbal de contraventie, astfel ca în procesul de fata trebuie sa i se asigure respectarea garantiilor specifice din materie penala, potrivit art. 6 din CEDO, astfel ca intimatei îi revine sarcina probei în ceea ce priveste vinovatia contestatoarei în savârsirea faptei, mentiunile inserate în actul constatator neputând servi singure drept temei pentru aplicarea sanctiunii în absenta altor mijloace de proba.
La data de 16.03.2010 intimata Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman a depus întâmpinare solicitând respingerea contestatiei, ca nefondata, întrucât contestatoarea datoreaza suma de 21816 lei reprezentând contributie la fondul de sanatate, suma fiind calculata pe baza datelor transmise de DGFP Teleorman.
În cadrul probei cu înscrisuri s-au depus de catre parti titlul executoriu nr. 1321/14.12.2009, somatie nr. 1321/14.12.2009, protocol nr. 95896 din 30.10.2007, situatia datorii întocmita de CAS Teleorman pe baza datelor transmise de ANAF Teleorman, decizia nr. 146307/11.09.2006 emisa de Casa Judeteana de Pensii Teleorman si cuponul de pe luna 02/2010.
La solicitarea instantei, DGFP Teleorman a comunicat veniturile impozabile obtinute de contestatoare în perioada 2004 -2009 astfel cum figureaza în evidentele acestei institutii.
La solicitarea contestatoarei, instanta a încuviintat proba cu expertiza tehnica contabila ce a fost efectuata de expert CM, aceasta depunând raportul de expertiza la data de 01.09.2010 iar apoi un supliment la raportul de expertiza, la data de 01.11.2010.
Analizând actele si lucrarile dosarului, instanta constata si retine urmatoarele:
Prin titlul executoriu nr. 1321 emis de intimata Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman la data de 14.12.2009 s-a stabilit ca contestatoarea PM datoreaza pentru perioada 2004 – 2008, cu titlul de contributie la fondul national de sanatate, suma de 21816,93 lei, contributie ce a fost stabilita pe baza datelor furnizate de organele fiscale. S-a mai stabilit ca la aceste sume se adauga accesoriile (majorarile de întârziere) calculate de la data obligatiei de plata pâna la data platii efective.
La aceeasi data, intimata Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman a emis si somatia nr. 1321 prin care s-a adus la cunostinta contestatoarei ca s-a început executarea silita pentru suma de mai sus în baza art. 44 alin. 3 , art. 83 alin. 4 si art. 145 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Întrucât legea nu prevede o alta cale de atac pe care contestatoarea sa o poata formula împotriva titlului executoriu nr. 1560 emis de intimata Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman la data de 14.12.2009 acesta poate invoca în cadrul contestatiei la executare îndreptata împotriva titlului executoriu si aparari de fond, potrivit 399 alin. 3 din Codul de procedura civila.
În ceea ce priveste aspectele de forma invocate de contestatoare referitoare la nementionarea datei emiterii pe titlul executoriu si pe somatie, nedetalierea sumelor pe ani, nementionarea majorarilor de întârziere si a numarului dosarului de executare, instanta apreciaza ca acestea nu i-au produs contestatoarei nici o vatamare, în conditiile în care toate aceste date rezulta din celelalte înscrisuri depuse la dosarul cauzei, astfel ca nu se impune anularea lor pentru aceste motive.
Din adresa DGFP Teleorman nr. 11191 din 07.06.2010 coroborata cu concluziile raportului de expertiza si suplimentului raportului de expertiza, întocmite în cauza, rezulta ca în perioada 2004-2009, contestatoarea PM a obtinut venituri impozabile din activitati independente, astfel ca avea obligatia de a vira contributia la asigurarile sociale de sanatate potrivit art. 215 alin. 3 si art. 257 alin. 1 si alin. 2 lit. b din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sanatatii.
Contestatoarea avea obligatia de a achita contributia raportata la veniturile obtinute din activitati independente chiar daca a obtinut si venituri din pentru care Casa Judeteana de Pensii a platit contributia la asigurarile de sanatate potrivit art. 257 alin 3 din Legea nr. 95/2006 care prevede ca „în cazul persoanelor care realizeaza in acelasi timp venituri de natura celor prevazute la alin. (2) lit. a) – e), alin. (21) si la art. 213 alin. (2) lit. h), contributia se calculeaza asupra tuturor acestor venituri”.
Pentru perioada anterioara intrarii în vigoare a Legii 95/2006 este aplicabila OUG nr. 150/2002. În forma aplicabila, pâna la data modificarii prin OUG nr. 107/14.07.2005, pensionarii beneficiau de fara plata contributiei. În schimb, dupa aceasta modificare, pensionarii nu mai beneficiaza de asigurare fara plata contributiei, decât pentru veniturile obtinute din pensii. Rezulta ca, intimata a considerat gresit ca petenta ar datora contributie la asigurarile de sanatate si pentru perioada 2004 – 13.07.2005. De altfel, contributiile ce ar fi datorate pentru perioada 2004, sunt si prescrise potrivit art. 131 din OG nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.
În schimb, în mod corect s-a retinut ca petenta datoreaza contributie la asigurarile de sanatate pentru veniturile obtinute din activitati independente în perioada 14.07.2005 – 2009. Din raportul de expertiza si completarea la raportul de expertiza, instanta retine ca pentru veniturile obtinute din activitati independente de catre contestatoarea PM, astfel cum aceasta le-a declarat organelor fiscale, datoreaza contributii la asigurarile sociale de sanatate în suma totala de 7.137,88 lei. Repartizata pe ani, aceasta contributie totala se compune din: 1.188,66 lei – pentru anul 2005 (dupa 14.07.2005), 745,68 lei – pentru anul 2006, 3.185 lei – pentru anul 2007, 1.730,37 lei pentru semestrul I al anului 2008 si 572,17 lei pentru semestrul II al anului 2008. La aceste sume, contestatoarea datoreaza majorari de întârziere ce se vor calcula pâna la plata efectiva a datoriei.
Fata de cele aratate mai sus, în temeiul art. 404 alin. 1 din Codul de procedura civila, instanta va admite, în parte, contestatia la executare si va dispune îndreptarea titlului executoriu si a somatiei nr. 1321/14.12.2009 emise de Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman în sensul ca suma datorata de contestatoare este de 7.137,88 lei în loc de 21.816,93 lei, iar aceasta a fost calculata drept contributie la asigurarile sociale de sanatate pentru perioada 14.07.2005 – 2008, în loc de 2004 – 2008.