Ordonanta de plata – OUG nr.119/2007 Cereri


R O M Â N I A

TRIBUNALUL TULCEA

SECTIA CIVILA, COMERCIALA SI ADMINISTRATIV

SENTINŢA CIVILĂ nr.3852

Şedinţa publica din data de 07 octombrie 2011

Completul compus din:

PREŞEDINTE:

Grefier:

Pe rol judecarea cauzei in contencios administrativ avand ca obiect ordonanta de plata – OUG nr.119/2007, formulata de catre creditoarea SC V. SRL TULCEA cu sediul in Tulcea, in contradictoriu cu debitoarea PRIMARIA ORASULUI ISACCEA PRIN PRIMAR cu sediul in orasul I, jud Tulcea.

La apelul nominal făcut în şedinţă publica au lipsit partile si s-a prezentat pentru creditoare av. L.A. in baza imputernicirii avocatiale existente la dosar.

Procedura de citare este legal îndeplinită.

S-a făcut referatul cauzei de către grefierul de şedinţă care învederează că cererea a fost timbrata cu 39 lei taxa judiciara de timbru şi 1 leu timbru judiciar, după care:

Aparatorul creditoarei depune la dosar, in copie, Actul aditional nr.2 la contractul nr.9630/29.12.2006.

Faţă de declaratia aparatorului creditoarei ca nu mai are alte cereri de formulat sau explicatii de dat in completarea cercetarii judecatoresti, instanta constata dosarul in stare de judecata si acorda cuvantul in fond.

Aparatorul creditoarei, avand cuvantul in fond, solicita admiterea actiunii aşa cum a fost formulata intrucat creanta este certa, lichida si exigibila.

T R I B U N A L U L:

Prin cererea adresată acestei instanţe şi înregistrată sub nr. 3331/88/2011 din 1 septembrie 2011, reclamanta-creditoare S.C. V. SRL Tulcea a solicitat, în contradictoriu cu pârâta-debitoare Primăria Oraşului Isaccea, emiterea unei ordonanţe de plată prin care pârâta debitoarea să fie obligată la plata către reclamanta creditoare a sumei de 265.278,23 lei, reprezentând contravaloarea prestaţiilor executate în baza unui contract de achiziţii publice, dar şi penalităţi de întârziere.

În motivarea cererii se arată că, la data de 29 decembrie 2006, SC V. SRL Tulcea şi Primăria Oraşului Isaccea, au încheiat Contractul de achiziţii publice 9630 ce a avut drept obiect ,,înfiinţare, distribuţie apă potabilă în loc Revărsarea, Oraş Isaccea”, în valoare iniţială de 822.544,45 lei la care s-a adăugat TVA în valoare de 156.283,00 lei, valori ce au fost majorate cu 148.137,66 lei plus TVA, ca urmare a suplimentării lucrărilor.

Cum lucrările au fost realizate în cadrul termenului contractual şi au respectat documentaţia tehnică a proiectului, achizitorul a făcut demersurile necesare pentru a întruni comisia de recepţie, fapt ce s-a realizat la data de 5 noiembrie 2009.

În baza situaţiei de lucrări întocmite, executantul a emis mai multe facturi pentru suma totală de 1.133.232,63 lei incluzând TVA, sumă din care Primăria Oraşului Isaccea a achitat suma de 962.561,40 lei, rămânând nerecuperată suma de 165.408,03 lei la care au fost calculate penalităţi în valoare de 99.870 lei conform art. 5.4 din contractul încheiat.

In drept, reclamanta creditoare şi-a întemeiat cererea pe dispoziţiile O.U.G. nr. 119/2007 iar în dovedire, a depus la dosar de înscrisuri.

Pârâta-debitoare nu a depus întâmpinare

Examinând actele şi lucrările dosarului, instanţa reţine următoarele:

Potrivit Contractului de lucrări nr. 9630/29.12.2006, Primăria Oraşului Isaccea, în calitate de achizitor, şi SC V. SRL Tulcea, în calitate de executant, cel din urmă s-a obligat la executarea în termen de 5 luni a lucrării constând în ,,înfiinţarea, distribuţie apă potabilă în loc Revărsarea, Oraş Isaccea”, în valoare de 822.544,45 lei la care s-a adăugat TVA în valoare de 156.283,00 lei.

Conform Actelor Adiţionale nr. 1 şi 2 din 29.12.1006, contractul iniţial a fost modificat în sensul decalării termenului de finalizare la 31.10.2009 şi a suplimentării cu lucrări în valoare de 148.137,66 lei la care se adaugă TVA de 28.146,16 lei.

Lucrările executate au fost recepţionate conform Procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor 9125/05.11.2009.

Potrivit Situaţiilor de lucrări din luna mai 2008 şi din luna mai 2009, însuşite de către beneficiar, au fost emise Facturile 02869587/14.01.2009 în valoare de 72.003,57 lei şi Factura 02869710/27.05.2010 în valoare de 93.404,66 lei, facturi care, la rândul lor, au fost însuşite de beneficiar, acestea având aplicată semnătura şi ştampila celui din urmă.

Cum cele două facturi nu au fost onorate, potrivit Calculului penalităţilor aflat la pag. 18 a dosarului, pentru sumele aferente, în baza art. 5.4 din Contractul 9630/29.12.2006, executantul a calculat penalităţi de întârziere de 0,1%/zi în valoare de 99.870,76 lei.

Potrivit art. 1 alin. 1 şi 2 din O.U.G. nr. 119 din 24 octombrie 2007 privind măsurile pentru combaterea întârzierii executării obligaţiilor de plată rezultate din contracte între profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul acestei ordonanţe de urgenţă, contract încheiat între profesionişti reprezintă contractul încheiat fie între profesionişti, fie între aceştia şi o autoritate contractantă, având ca obiect furnizarea unor bunuri sau prestarea de servicii contra unui preţ constând într-o sumă de bani, prin autoritate contractantă înţelegându-se oricare organism al statului – autoritate publică sau instituţie publică – care acţionează la nivel central ori la nivel regional sau local;

Instanţa constată creanţa la care s-a făcut referire ca îndeplinind condiţiile prevăzute de art. 2 din acelaşi act normativ, respectiv acelea de a fi certă, lichidă şi exigibilă.

Potrivit art. 10 din O.U.G. nr. 119/2007, în cazul în care, ca urmare a verificării cererii pe baza înscrisurilor depuse, a declaraţiilor părţilor, precum şi a celorlalte probe administrate, constată că cererea este întemeiată, instanţa emite ordonanţa de plată, în care se precizează suma şi termenul de plată.

Mai mult, văzând şi prevederile art. 7 pct. 4 din aceeaşi ordonanţă, ,,În cazul nedepunerii întâmpinării, instanţa poate considera aceasta ca o recunoaştere a pretenţiilor creditorului.”

În raport de aceste considerente, se va admite cererea formulată de creditoarea S.C. V. SRL TULCEA şi va obliga pârâta-debitoare Primăria Oraş Isaccea, să plătească reclamantei creditoare suma de 265.278,23 lei din care 165.408,23 lei reprezintă contravaloarea lucrărilor executate iar suma de 99.870,00 lei cu titlu de penalităţi de întârziere, în termen de 30 zile de la comunicarea hotărârii.

PENTRU ACESTE MOTIVE

ÎN NUMELE LEGII

H O T Ă R Ă Ş T E:

Admite cererea avand ca obiect ordonanta de plata – OUG nr.119/2007, formulata de catre creditoarea SC V. SRL TULCEA cu sediul in Tulcea, in contradictoriu cu debitoarea PRIMARIA ORASULUI ISACCEA PRIN PRIMAR cu sediul in orasul I.

Somează pe pârâta-debitoare să achite reclamantei-creditoare suma de 265.278,23 lei din care 165.408,23 lei reprezintă contravaloarea lucrărilor executate, iar suma de 99.870,00 lei cu titlu de penalităţi de întârziere, în termen de 30 zile de la comunicarea hotărârii.

Cu drept de cerere în anulare în termen de 10 zile de la comunicare.

Pronunţată în şedinţa publică din 07.10.2011.

PREŞEDINTE, GREFIER,

Red.+tehnored.jud.L.N./19.10.2011.

Dact.gref.P.L./24.10.2011/4ex.