C. civ., art. 969. art. 970
La data de 17 iulie 2002, între reclamanta SC R.R.T. SRL Bucureşti, în calitate de beneficiar, şi pârâta SC B.G SRL Suceava, în calitate de prestator, s-a încheiat contractul de prestări servicii în baza cârdurilor de membru nr. I84. valabil pe o perioadă de 3 ani de la data semnării, putând fi prelungit automat, conform art. 5 din contract, „pentru aceeaşi perioadă, dacă părţile nu notifică în scris încetarea contractului cu 15 zile înainte de data expirării”. Obiectul contractului îl constituie comercializarea de servicii de cazare şi alimentaţie către membrii R.R.T. B.T.C.
Prestatorul se obligă în baza contractului [art. 2 lit. a)] să manifeste faţă de toţi clienţii un comportament egal. Iară a discrimina clienţii beneficiarului; să confirme sau să infirme rezervările beneficiarului în funcţie de disponibilităţi, să întocmească lunar factura fiscală în baza centralizatoarelor ctc.
Beneficiarul, la rândul său, se obligă, în principal, prin contract [art. 2 lit. b)], să achite costul serviciilor, conform facturilor întocmite lunar de prestator, să plătească în avans, la tarifele contractate, 10 nopţi de cazare, suma plătită urmând a fi recalculată cu plus sau minus la fiecare trei luni, în funcţie de media numărului de nopţi de cazare ocupate de clienţii beneficiarului, urmând ca această sumă să fie returnată beneficiarului la expirarea contractului.
în cauză, începând cu luna aprilie 2006, societatea pârâtă a refuzat sistematic şi în mod cu totul nejustificat îndeplinirea obligaţiei contractuale de comercializare de servicii la cazare şi alimentaţie a clienţilor veniţi pe filiera R.R.T.. pe motiv că nu sunt camere disponibile (anexa 3), chiar dacă solicitarea cazării era confirmată de recepţia hotelului. Reclamanta a demonstrat că refuzul nu corespundea realităţii. întrucât clientul nominalizat a rezolvat problema cazării cu recepţia hotelului pe cont propriu (anexa 5 şi 6), ceea ce demonstrează că pârâta nu şi-a îndeplinit obligaţia contractuală de a manifesta faţă de toţi clienţii un comportament egal, fiiră a discrimina clienţii beneficiarului [art. 2 lit. a) din contraetj.
Astfel fiind. Tribunalul arbitral. în temeiul prevederilor contractului de prestări servicii în baza cârdurilor de membru nr. 184 din 17 iulie 2002. precum şi ale art. 969 şi art. 970 C. civ., în virtutea cărora convenţiile legal făcute au putere de lege între părţile contractante, ele trebuind a fi executate cu bună-credinţă. a admis ca întemeiată acţiunea şi. în consecinţă, a declarat reziliat, din culpa exclusivă a pârâtei, contractul de prestări servicii în baza cârdurilor de membru nr. 184 din 17 iulie 2002.
în condiţiile în care reclamanta a procedat la preconstituirea unui avans de consumaţie în cuantum de 15.402.20 RON. din care a rămas neconsumată suma de 5.993,88 RON. Tribunalul arbitral a admis capătul de acţiune având ca obiect obligarea pârâtei la plata acestei din urmă sume.
în consecinţă, acţiunea, astfel cum a fost formulată, este întemeiată, Tribunalul arbitral dispunând admiterea ei.
Sentinţa arbitrală nr. 10 din 25 ianuarie 2007