Curtea Supremă de Justiţie (C.S.J.), Secţia de administrativ, decizia nr. 818 din 31 martie 1998 (dosar nr. 2243/1997)
Potrivit art. 10 din Decretul-Lege nr. 98/1990 privind acordarea unor drepturi personalului din transporturile pe calea ferată, personalul din unităţile de căi ferate care are o vechime în muncă de 20 de ani în locuri care, potrivit legii, se încadrează până la data de 1 martie 1990 în grupa a Il-a de muncă, poate fi pensionat la împlinirea vârstei de 52 ani bărbaţii şi 50 ani femeile şi, la cerere, la împlinirea vârstei de 50 ani atât pentru bărbaţi cât şi pentru femei.
In conformitate cu dispoziţiile Ordinului nr. 50/1990 completat ulterior în baza art. 2 din Decretul-lege nr. 68/1990 pentru înlăturarea unor inechităţi în salarizarea personalului, activitatea desfăşurată de reclamant se încadrează la pct. 211 din lista cuprinsă în anexa 2 (grupa a Il-a de muncă) referitor la care, în aceeaşi anexă, se prevede expres că personalul prevăzut la poziţiile 210- 213 beneficiază de încadrarea în grupa a Il-a de muncă de la data la care a lucrat în locurile de muncă şi activităţile respective.
Din probele dosarului, rezultă că intimatul-reclamant s-a născut la 3 noiembrie 1946, că a fost încadrat în funcţia de lăcătuş-montaj vagoane C.F.R. la data de 2 octombrie 1969 şi că a desfaşurat această activitate pănă la 1 februarie 1997 numai în unităţi aparţinând sistemului de transport pe căi ferate. Totodată, din adeverinţa nr. 8598/16 octombrie 1996 eliberată de S.C. “RELOC” S.A. Craiova rezultă că încadrarea în grupa a Il-a de muncă a intimatul ui-reclamant a fost aprobată în şedinţa Consiliului de administraţie şi a Sindicatului din unitate.
Prin urmare, având în vedere dispoziţiile legale mai sus arătate, precum şi împrejurarea că reclamantul avea vârsta de peste 50 de ani la data depunerii cererii de pensionare şi vechimea necesară în gaipa a Il-a de muncă, instanţa de fond a reţinut că acesta îndeplineşte condiţiile pentru pensionare
cu reducerea limitei de vârstă.
în consecinţă, constatând că sentinţa atacată este legală şi temeinică, urmează a se respinge recursul Direcţiei Generale de Muncă şi Protecţie Socială a judeţului Dolj, ca nefondat.