în calea de atac a recursului formulat împotriva încheierii de dizolvare se analizează doar chestiuni formale ale dizolvării şi nicidecum alte aspect precum cele legate de recuperarea creanţelor, care nu sunt cenzurabile în recurs ci prin formularea unei opoziţii la dizolvare.
C.A. laşi, Secţia comercială, decizia nr. 1259 din 2 februarie 2009,
Jurindex
Prin încheierea nr. 2949 din 11 decembrie 2008 pronunţată de judecătorul delegat la ORC de pe lângă Tribunalul Vaslui a fost admisă cererea de înregistrare aşa cum a fost formulată şi s-a dispus înregistrarea în a menţiunilor de modificare a actului constitutiv al SC B.M. SRL. Bârlad cu privire la: radiere firmă, cu datele cuprinse în cererea de înregistrare, conform actului modificator, care face parte integrantă din prezenta încheiere.
Pentru a se pronunţa în acest sens judecătorul delegat a reţinut că prin cererea legal timbrată, înregistrată sub nr. 30417 din 10 decembrie 2008 s-a solicitat, înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor referitoare la modificarea actului constitutiv al SC B.M. SRL Bârlad, cu privire la radiere firmă.
In susţinerea cererii au fost depuse înscrisurile menţionate în opisul inclus în cererea de înregistrare pe baza cărora judecătorul delegat, constatând că sunt îndeplinite cerinţele legale, în conformitate cu dispoziţiile art. 331 şi următoarele din C. proc. civ., ale Legii nr. 31/1990, republicată, ale Legii nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare precum şi ale Legii nr. 359/2004 cu modificările şi completările ulterioare, a admis cererea.
împotriva încheierii a declarat recurs Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Bârlad, criticând-o pentru nelegalitate şi nete-meinicie.
Prin actul adiţional nr. 28144 din 17 noiembrie 2008 numitul H.E. a hotărât, în calitate de asociat unic, dizolvarea SC B.M. SRL Bârlad ca urmare a fuziunii, fară a intra în lichidare. Având în vedere faptul că SC B.M. SRL Bârlad s-a dizolvat ca urmare a fuziunii, Administraţia Finanţelor Publice Bârlad a solicitat ca Activitatea de Inspecţie Fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bârlad să efectueze un control la SC B.M. SRL Bârlad, în urma căruia să fie verificate şi stabilite în concret totalitatea obligaţiilor pe care SC B.M. SRL Bârlad le are faţă de bugetul general consolidat al statului.
Totodată, Administraţia Finanţelor Publice Bârlad a formulat opoziţie împotriva menţiunilor privind dizolvarea SC B.M. SRL Bârlad, care formează obiectul dosarului civil aflat pe rolul Tribunalului Vaslui în faza de judecată în primă instanţă, cu termen în data de 2 martie 2009. întrucât nu există o hotărâre irevocabilă pronunţată cu privire la opoziţie, executarea fuziunii rămâne suspendată. Cum însă fuziunea este suspendată ca efect al opoziţiei, rezultă că nici dizolvarea nu îşi putea produce efecte pe perioada suspendării şi cu atât mai mult nu se putea dispune radierea din Registrul Comerţului a SC
B.M. SRL Bârlad, radierea fiind consecinţa dizolvării societăţii.
Prin adresa nr. 3327 din 17 februarie 2009 Guvernul României -Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei a solicitat ca Administraţia Finanţelor Publice Bârlad să procedeze la recuperarea creanţelor bugetare de la SC B.-M. SRL Bârlad, în sumă totală de 86.638,12 de Euro reprezentând fonduri Phare, cofinanţare de la bugetul de stat şi comisioane bancare, la care se adaugă penalităţi de întârziere până la achitarea integrală a debitului.
Suinele menţionate mai sus au fost individualizate prin sentinţa civilă nr. 157 din 11 februarie 2008 pronunţată de Tribunalul Vaslui şi
care este executorie. împotriva acestei sentinţe civile a formulat apel SC B.M. SRL Bârlad, însă prin decizia nr. 48 din 22 septembrie 2008 Curtea de Apel Iaşi a respins apelul, păstrând sentinţa nr. 157 din 11 februarie 2008 a Tribunalului Vaslui, dosarul aflându-se în recurs la
înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Solicită admiterea recursului şi casarea încheierii nr. 2949 din 11 decembrie 2008 prin care s-a .dispus radierea SC B.M. SRL Bârlad din Registrul Comerţului.
în recurs a fost depusă întâmpinare de SC E.E.J. SRL prin administrator H.E., în calitate de succesoare în drepturi a SC B.M. SRL Bârlad prin care s-a solicitat respingerea recursului întrucât prin fiiziune au fost preluate toate elementele de activ şi pasiv ale SC B.M. SRL Bârlad.
în recurs a fost administrată proba cu înscrisuri.
Analizând actele şi lucrările dosarului prin prisma motivelor de recurs invocate cât şi a dispoziţiilor legale operante în cauză, Curtea reţine următoarele:
Prin încheierea nr. 2949 din 11 decembrie 2009 pronunţată de judecătorul delegat la ORC de pe lângă Tribunalul V. a fost înregistrată în registrul comerţului menţiunea de modificare a actului constitutiv al SC B.M. SRL Bârlad în sensul dizolvării acesteia fară intrare în lichidare, ca urmare a fuziunii cu SC E.E.J. SRL Bârlad.
împotriva acestci închcicri Administraţia Finanţelor publice a municipiului Bârlad a declarat recurs în condiţiile art. 60 din Legea nr. 31/1990, ce constituie obiectul de învestire în cauza pendinte, dar a înţeles să uzeze şi de calea de atac a opoziţiei, conform dispoziţiilor art. 61 din Legea nr. 31/1990.
Aspectele invocate de recurenta Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Bârlad nu sunt cenzurabile în calea de atac a recursului prevăzut de art. 60 din Legea nr. 31/1990, unde pot fi analizate doar chestiuni formale.
Potrivit art. 61 din Legea nr. 31/1990, creditorii sociali şi orice alte persoane prejudiciate prin hotărârile asociaţilor privitoare la modificarea actului constitutiv pot formula o cerere de opoziţie prin care să solicite instanţei judecătoreşti să oblige, după caz, societatea sau asociaţii la repararea prejudiciului cauzat, prevederile art. 57 fiind aplicabile.
In cauza pendinte a intervenit o modificare a actului constitutiv al SC B.M. SRL Bârlad în sensul dizolvării acesteia fară lichidare, ca urmare a fuziunii cu SC E.E.J. SRL Bârlad.
Criticile aduse în recurs vizează prejudiciul încercat de creditorul bugetar Administraţia Finanţelor Publice constând în creanţa bugetară de 86.638,12 de Euro reprezentând fonduri Phare, cofinanţare de la bugetul de stat şi comisioane bancare, la care se adaugă penalităţi de întârziere până la achitarea integrală a debitului.
Aceste critici au fost invocate şi pe calea opoziţiei, opoziţie respinsă prin sentinţa civilă nr. 3 din 2 martie 2009 pronunţată de Tribunalul, hotărâre ce a rămas irevocabilă prin nerecurare conform referatului întocmit de grefierul de şedinţă, pentru termenul din 29 octombrie 2009.
Examinând recursul în limitele învestirii date de art. 60 din Legea nr. 31/1990, Curtea reţine că menţiunile făcute în registrul comerţului prin încheierea atacată au fost conforme cu înscrisurile depuse în faţa judecătorului sindic. Astfel, în baza dispoziţiilor art. 312 alin. (1)
C. proc. civ. a respins recursul declarat de Administraţia Finanţelor Publice a municipiului Bârlad împotriva încheierii nr. 2949 din 11 decembrie 2008 a judecătorului delegat la ORC de pe lângă Tribunalul Vaslui, hotărâre ce va fi menţinută ca legală şi temeinică.