RESTITUIRE CARNET MUNCĂ Contracte de muncă


-să obligaţi primele doua pârâte să facă toate demersurile necesare în vederea completări carnetelor noastre de înregistrate la zi sub sancţiunea plaţii daunelor cominatorii în sumă de 500 lei/zi de întârziere pentru fiecare pârâtă începând cu data rămânerii definitive a hotărârii şi până la executarea obligaţiei.

-să obligaţi acelaşi pârâte să facă viramentele obligaţiilor către bugetul de stat aferente drepturilor noastre băneşti astfel încât să putem beneficia de indemnizaţia de şomaj, sub aceeaşi sancţiune.

-să obligaţi ITM să ne elibereze carnetele de muncă sub sancţiunea plăţii daunelor cominatorii în sumă de 500 lei/ zi de întârziere de la efectuarea înregistrărilor certificatelor în carnetele de muncă şi până la eliberarea actelor.

În temeiul disp. art. 114 al. 5 C.p.p. înţelegem să ne alegem mandatari în aceasta cauză reclamantele V.M şi L. P., actele de procedură urmând a fi îndeplinite numai pe numele acestora.

În motivarea cererii reclamaţii au arătat următoarele:

În fapt: Ultimii 73 reclamanţii din petitul cererii am fost încadraţi în munca la pârâta SC E., din anul 1997-1998.Deoarece avea dificultăţi financiare, din luna mai 2008 aceasta societatea a detasat tot personalul la punctul de lucru Zimnicea al SC A.T.SRL. Astfel cu luna mai 2008 toţi reclamanţii am lucrat efectiv la acesta din urmă societate prin detaşări succesive.

La data de 10 iunie 2009 am făcut un protest spontan pentru neplata salariilor din luna aprilie şi a tichetelor de masă. În aceste condiţii s-au încheiat mai multe protocoale cu SC A. T. SRL prin care angajatorul s-a obligat să plătească salariile restante şi tichetele de masa.

La 12 iunie 2009, în urma unui control ITM Teleorman angajatorul s-a obligat din nou să ne plătească drepturile băneşti restante. S-a mai stabilit un nou termen de plată la 19 iunie 2009 însă nu s-a plătit nimic. La 19 iunie 2009 la un nou control ITM Teleorman s-au sigilat utilajele , iar Electrica a întrerupt furnizarea energiei electrice. Angajatorul a dispus lipirea de afişe în interiorul fabricii , înscrisuri din care rezultă că nu se permită accesul în incintă , existând pericol datorită defecţiunilor constatate. În cele din urmă fabrica a fost debranşată de la reţeaua de distribuţie a energiei electrice.

Deşi li s-a interzis accesul în fabrica deoarece raporturile noastre de munca erau în curs de executare, ei au zilnic la unitate până la sfârşitul luni septembrie 2009. Nici un reprezentant al angajatorului nu a luat nici o măsură cu privire la asigurarea de condiţii pentru a ne desfăşura activitatea potrivit contractelor de munca.

La 7 iunie 2009 formal detaşarea a încetat pentru personalul SC E. SRL şi au înţeles că s-au făcut totuşi demersurile necesare în vederea prelungirii acesteia.

La 20 iulie 2009 SC E. SRL a emis decizii de suspendare a raporturilor de muncă , urmare a protestului din 10 iunie.

Prin sentinţa civila nr. 1819/11 nov. 2009 pronunţată de Tribunalul Teleorman au fost anulate deciziile de suspendare a raporturilor de muncă.

De la sfârşitul lunii septembrie , constatând că demersul nostru de a ne prezenta zilnic la locul de muncă nu are nici o relevanţa pentru angajator , am încetat să ne prezentam la unitate.

Prin sentinţa civila nr. 1818/11 noiembrie 2009 pronunţată de Tribunalul Teleorman au fost obligate cele doua societăţi pârâte să ne plătească drepturile băneşti pe lunile aprilie, mai iunie 2009 şi 36 tichete de masa cuvenite pe aceeaşi perioadă.

Din luna aprilie 2009 şi până în prezent nu am primit nici drepturile noastre salariale şi nici nu s-a făcut nici un demers privind executarea contractelor noastre de munca astfel încât nu putem încasa nici salariile şi nici indemnizaţiile de şomaj.

La data de 05.03.2010 la dosarul cauzei a fost depusă o întâmpinare de către F. I. SRL prin care a solicitat suspendarea judecării capătului de cerere formulată în contradictoriu cu subscrisa, prin care se solicită obligarea la efectuarea viramentelor obligaţiilor către bugetul de stat aferente drepturilor băneşti ale foştilor salariaţi.

În motivarea excepţiei reprezentantul pârâtei a arătat că prin sentinţa comerciale nr. 4273/02.10.2009 pronunţată la Tribunalul Bucureşti –Secţia a VII-a Comercială, în dosarul nr. 33649/3/2009 a fost deschisă procedura de faliment împotriva SC E.SRL.

Având în vedere această situaţie , conform prevederilor art. 36 din Legea nr. 85/2006, care sunt de ordine publică: „De la data deschiderii procedurii se suspenda de drept toate acţiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizarea creanţelor asupra debitorului sau bunurilor sale cu excepţia căilor de atac declanşate de debitor.”

De asemenea, învederăm instanţei faptul că Direcţia Generală a Finanţelor Publice Teleorman şi Administraţia Finanţelor Publice sector 1 Bucureşti sunt înscrise în tabelul obligaţiilor debitorului întocmit în dosarul nr. 33649/3/2009 cu sume ce reprezintă tocmai restante la bugetul asigurărilor sociale de stat ( impozit salarii, CAS, CASS şi şomaj) datorate de SC E. SRL.

În ceea ce priveşte capătul de cerere privind obligarea subscrisei la completarea cărţilor de muncă a foştilor salariaţi ai SC E. SRL, solicităm respingerea acesteia pentru următoarele motive:

a)Operarea în cărţile de muncă se face de către Inspectoratul Teritorial de Muncă prin inspectori de specialitate , în conformitate cu prevederile Legii nr. 130/1999 care prevede la art.2 alin. 1 „ Carnetele de muncă salariaţilor încadraţi la angajatorii prevăzuţi la art. 1 se păstrează şi se completează de către inspectoratele teritoriale de muncă în a căror rază teritorială îşi are sediul angajatorul. Faţă de prevederile legale în vigoare, subscrisa nu poate efectua menţiuni în cărţile de muncă.

b)Pentru efectuarea menţiunilor de către Inspectoratul Teritorial de Muncă, subscrisă a emis în luna ianuarie 2010 deciziile de încetare a contractelor de muncă necesare, pe care le-am înaintat Inspectoratului Teritorial de Muncă Bucureşti. În dovedire depunem copii ale deciziilor emise şi dovada transmiterii lor.

Ca urmare, subscrisa, cu respectarea dispoziţiilor art.86 alin 6 din Legea 85/2006 şi-a îndeplinit obligaţiilor ce-i reveneau, comunicând Inspectoratului Teritorial de Muncă acestea decizii de îndată ce am avut la dispoziţie documentele în baza cărora acestea puteau fi întocmite.

De altfel, atribuţiile lichidatorului judiciar sunt cele prevăzute de art.25 din privind procedura insolvenţei.

Şi pârâta ITM Bucureşti a formulat întâmpinare prin care a arătat că astfel cum menţionăm şi tabelul anexat prezentei la ITM Bucureşti nu au fost depuse carnetele de muncă pentru următorii salariaţi ai SC A. T.SRL reclamaţi în prezenta cauza : C.A ş.a

De asemenea la ITM Bucureşti nu au fost depuse carnetele de muncă pentru următorii salariaţi ai SC E. SRL, reclamanţi în prezenta cauză:B.A. ş.a.

Menţionăm că reclamantul L. I. salariat al SC E. SRL a ridicat carnetul de muncă.

Prin întâmpinare pârâta a invocat excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a ITM Bucureşti iar pe fondul cauzei a solicitat respingerea acţiunii formulate de reclamaţi ca nefondată.

În motivarea excepţiei pârâta a arătat că prin cererea de chemare în judecată reclamaţii solicită „ Să oblige ITM să le elibereze carnetele de muncă sub sancţiunea plaţii daunelor cominatorii în sumă de 500 lei/zi de întârziere de la efectuarea înregistrărilor certificate în carnetele de muncă şi până la eliberarea acestora.”

Conform dispoziţiilor art.2 din legea 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă republicată, angajatorii au obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă la care se păstrează şi se completează carnetele de muncă ale salariaţilor următoarele documente:

Conform dispoziţiilor art.2 din legea 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă republicată, angajatorii au obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă la care se păstrează şi se completează carnetele de muncă ale salariaţilor următoarele documente:

a)actele privind executarea, suspendarea,modificarea şi încetarea contractelor individuale de muncă ,în termen de 5 zile de la perfectarea acestora

a)actele privind executarea, suspendarea,modificarea şi încetarea contractelor individuale de muncă ,în termen de 5 zile de la perfectarea acestora

b)lunar,dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora.

b)lunar,dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora.

Potrivit dispoziţiilor art. 11 din Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de muncă , modificat şi completat,datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de muncă se înscriu în carnetul de muncă, aşa cum acestea rezultă din contract sau din actele originale eliberate de unităţi pe baza scriptelor pe care le deţin.

Potrivit dispoziţiilor art. 11 din Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de muncă , modificat şi completat,datele privind activitatea depusa pe baza unui contract de muncă se înscriu în carnetul de muncă, aşa cum acestea rezultă din contract sau din actele originale eliberate de unităţi pe baza scriptelor pe care le deţin.

Actele pe baza cărora se fac înscrieri în carnet, privind activitatea desfăşurată,vor cuprinde: denumirea unităţii şi perioada în care s-a lucrat, cu indicarea datei de începere şi de încetare a raportului de muncă, precum şi precizarea modului de încadrare – pe durata nedeterminată sau determinată, prin transfer în interesul serviciului sau la cerere – în toate cazurile cu menţionarea temeiurile legale pe baza cărora a avut loc încadrarea , modificarea sau încetarea contractului de muncă , de asemenea în acte se vor menţiona şi funcţia, meseria sau specialitatea exercitată, retribuţia tarifară de încadrare, precum şi alte drepturi ce se includ în aceasta si, după caz , locurile de muncă cu condiţii deosebite care dau dreptul la încadrarea în grupele 1 şi 2 de munca la pensie.

Actele pe baza cărora se fac înscrieri în carnet, privind activitatea desfăşurată,vor cuprinde: denumirea unităţii şi perioada în care s-a lucrat, cu indicarea datei de începere şi de încetare a raportului de muncă, precum şi precizarea modului de încadrare – pe durata nedeterminată sau determinată, prin transfer în interesul serviciului sau la cerere – în toate cazurile cu menţionarea temeiurile legale pe baza cărora a avut loc încadrarea , modificarea sau încetarea contractului de muncă , de asemenea în acte se vor menţiona şi funcţia, meseria sau specialitatea exercitată, retribuţia tarifară de încadrare, precum şi alte drepturi ce se includ în aceasta si, după caz , locurile de muncă cu condiţii deosebite care dau dreptul la încadrarea în grupele 1 şi 2 de munca la pensie.

Actele vor purta număr , data eliberării, ştampila unităţii, precum şi semnătura celui care angajează unitatea sau a persoanei delegate în acest sens de conducerea unităţii.

Actele vor purta număr , data eliberării, ştampila unităţii, precum şi semnătura celui care angajează unitatea sau a persoanei delegate în acest sens de conducerea unităţii.

Conform prevederilor Anexei nr.2 pct. 16 din Ordinul Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale nr.747/1999, pot fi înregistrate ca vechime în muncă numai perioadele pentru care există ştate de plată a salariilor , principala dovada de a contractului individual de muncă.

Faţă de dispoziţiile normative sus menţionate, inspectoratul teritorial de muncă completează şi certifică carnetele de muncă care se află în evidenţa inspectoratului numai după depunerea de către angajator a documentelor prevăzute de Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată, respectiv actele privind executarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă şi dovezile de calculare a drepturilor salariale.

Faţă de dispoziţiile normative sus menţionate, inspectoratul teritorial de muncă completează şi certifică carnetele de muncă care se află în evidenţa inspectoratului numai după depunerea de către angajator a documentelor prevăzute de Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată, respectiv actele privind executarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă şi dovezile de calculare a drepturilor salariale.

Având în vedere că nici angajatorul SC A. T. SRL şi nici angajatorul SC E. SRL nu şi-a îndeplinit obligaţiile prevăzute de actele normative sus menţionate , ITM Bucureşti nu poate completa şi certifica carnetele de muncă ale salariaţilor.

Din probele cu înscrisuri administrate în cauză de părţi şi din susţinerile acestora rezultă că reclamaţii au fost angajaţi ai SC E. SRL şi SC A. T. SRL, ultimii 73 reclamaţi fiind detaşaţi la SC A. T. SRL începând cu luna mai 2008.

Prin sentinţa civilă nr.1818/11 nov.2009 a Tribunalului Teleorman au fost obligate cele doua societăţi pârâte să plătească reclamaţilor drepturile băneşti pe lunile aprilie, mai şi iunie 2009 şi 36 tichete de masă cuvenite pe aceeaşi perioadă, însă până în prezent aceştia nu au primit nici drepturile salariale şi nu s-au efectuat nici contribuţiile bugetare aferente contractelor de muncă astfel că reclamaţii nu îşi pot recupera nici carnetele de muncă şi nu primesc nici ajutor de şomaj.

Prin sentinţa comercială nr.4273/02.10.2009 a Tribunalului Bucureşti Secţia a VII-a Comercială s-a dispus intrarea în faliment a debitorului SC E. SRL dată de la care conform art. 36 din Legea 85/2006 se suspendă de drept toate acţiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizare creanţelor asupra debitorului sau bunurilor sale, cu excepţia căilor de atac declanşate de debitor.

Faţă de aceste prevederi ale legii 85/2006 instanţa apreciază că cere reclamanţilor privind obligarea SC E. SRL să facă demersurile necesare în vederea completării carnetelor de muncă ale reclamanţilor cu toate înregistrările la zi obligare acesteia să facă viramentele obligaţiilor către bugetul de stat aferente drepturilor băneşti sunt acţiuni pentru realizarea creanţelor asupra debitorului, în consecinţă vor fi disjunse în baza art. 165 C.p.c. şi suspendate în baza art.36 din lege 89/2006 .

Conform prevederilor Anexei nr.2 pct. 16 din Ordinul Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale nr.747/1999, pot fi înregistrate ca vechime în muncă numai perioadele pentru care există ştate de plată a salariilor , principala dovada de executare a contractului individual de muncă.

Având în vedere că nici angajatorul SC A.T. SRL şi nici angajatorul SC E. SRL nu şi-a îndeplinit obligaţiile prevăzute de actele normative sus menţionate , ITM Bucureşti nu poate completa şi certifica carnetele de muncă ale salariaţilor.