Anulare act administrativ.Suspendare provizorie a executarii actului


Tribunalul COVASNA Sentinţă civilă nr. 829 din data de 29.10.2015

R O M Â N I A

TRIBUNALUL COVASNA Dosar nr. 987/119/2015

SECȚIA CIVILĂ

SENTINȚA CIVILĂ NR.829

Ședința publică din 29 octombrie 2015

Instanța constituită din:

PREȘEDINTE: ……………

GREFIER: ……………

Pe rol se află, în pronunțare, acțiunea în administrativ formulată de reclamanta S.C. …………. S.R.L. în

contradictoriu cu pârâtele DIRECȚIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANȚELOR PUBLICE BRAȘOV și ADMINISTRAȚIA JUDEȚEANĂ A FINANȚELOR

PUBLICE COVASNA, având ca obiect anularea, în parte, a deciziei de reverificare nr.2118/12.06.2015 și a deciziei

nr.2500/09.07.2015, emise de pârâta A.J.F.P. Covasna, precum și suspendarea provizorie a executării deciziilor.

La apelul nominal, făcut în ședință publică, au lipsit părțile.

Procedura de citare este legal îndeplinită.

S-a făcut referatul cauzei, după care se constată că dezbaterile asupra fondului cauzei au avut loc în ședința publică

din 23 octombrie 2015, în sensul celor consemnate în încheierea de ședință din acea zi – parte integrantă din prezenta

sentință, pronunțarea fiind amânată la data de 27 octombrie 2015, apoi la 29 octombrie 2015.

TRIBUNALUL

Asupra cererii de față, constată:

Prin cererea formulată și înregistrată la această instanță sub dosar nr. 987/119/2015, reclamanta SC ………… SRL a

solicitat, în contradictoriu cu pârâtele Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov și Administrația Județeană a

Finanțelor Publice Covasna ca prin hotărârea ce se va pronunța să se dispună:

– anularea parțială a deciziei de reverificare nr. 2118 din 12.06.2015 și a deciziei nr. 2500 din 9 iulie 2015;

– suspendarea executării deciziei de reverificare.

Prin cererea formulată și înregistrată sub dosar nr. 988/119/2015, reclamanta a solicitat suspendarea provizorie, în

baza art. 14 din Legea nr. 554/2004 a actelor atacate până la soluționarea pe fond a cererii în anularea actelor

administrative.

În motivarea cererilor, reclamanta arată că decizia de reverificare este nelegală din mai multe motive:

– în primul rând, cu privire la perioada de reverificare. Prin decizia de reverificare s-a dispus de către conducătorul

organului fiscal reverificarea perioadei 01.01.2010 – 30.11.2012. În motivarea reverificării se arată că au apărut elemente

suplimentare necunoscute organului de inspecție fiscală care influențează rezultatele inspecției fiscale anterioare, constând

în faptul că a efectuat și în perioada 01.05.2011 – 30.11.2012 o serie de achiziții de bunuri fără scop economic;

– în al doilea rând, este nejustificată reverificarea perioadei 01.01.2010-30.11.2012 odată ce se arată că ar fi

vorba de achiziții de bunuri numai din perioada 01.05.2011-30.11.2012, prin urmare, dacă se va efectua reverificarea pentru

acest motiv atunci aceasta se poate efectua numai pentru perioada 01.05.2011-30.11.2012.

D.G.F.P.J. Harghita prin decizia nr.53 din 12 iunie 2013 a arătat că nu se poate pronunța cu privire la fondul cauzei

înainte de a se finaliza latura penală a cauzei.

Astfel, reclamanta consideră că odată ce s-au început cercetările penale cu privire la aceste tranzacții, atunci în

cadrul dosarului penal se pot efectua eventual expertize de deoarece în acest fel reverificarea este

unilaterală și în acest mod sunt încălcate drepturile sale procesuale. Prin urmare, reclamanta consideră că sunt îndeplinite

condițiile prevăzute de art. 14 din Legea 554/2004.

În privința condițiilor cumulative de admisibilitate ale suspendării executării actului administrativ, în temeiul art.

15 din Legea nr. 554/2004, reclamanta reține că acest text face trimitere la motivele prevăzute la art. 14 din același act

normativ, ele fiind reprezentate de existența unui caz bine justificat și iminența producerii unei pagube.

Astfel, cazurile bine justificate sunt reprezentate, în accepțiunea legii, de împrejurările legate de starea de fapt și

de drept care sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în privința legalității actului administrativ, iar prin pagubă

iminentă se înțelege prejudiciul material viitor și previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcționării

unei autorități publice ori a unui serviciu public.

Pentru aceste motive, reclamanta arată că decizia de reverificare este nelegală, iar în ce privește paguba iminentă,

așa cum a arătat, după efectuarea acestor inspecții fiscale ce urmează a fi reverificate au fost sesizate organele penale și

această reverificare ar încălca drepturile sale procesuale, iar prin aceasta se poate ajunge la un prejudiciu material

viitor.

De asemenea, pe fond, reclamanta a arătat că reverificarea societății se efectuează ca urmare a informațiilor

ulterioare furnizate de Direcția Regională Antifraudă Fiscală Sibiu, informații rezultate din procesul-verbal

nr.1856/31.07.2014 semnat de ………….. SRL

Se arată că potrivit art. 105 alin al.2 și 3 din O.G. nr. 92/2003, prin reverificare se înțelege inspecția fiscală

efectuată ca urmare a apariției unor date suplimentare, necunoscute inspectorilor fiscali la data efectuării verificărilor,

care influențează rezultatele acestora. Prin date suplimentare se înțelege informații, documente sau alte înscrisuri

obținute ca urmare a unor controale încrucișate, inopinate ori comunicate organului fiscal de către organele de urmărire

penală sau de alte autorități publice ori obținute în orice mod de organele de inspecție, de natură să modifice rezultatele

inspecției fiscale anterioare.

În drept s-au invocat dispozițiile art. 217 Cod procedură fiscală și HG nr. 84/2013.

Pârâtele prin întâmpinarea formulată au solicitat respingerea cererilor formulate de reclamantă pentru următoarele

considerente :

În ceea ce privește suspendarea în temeiul art. 215 Cod procedură fiscală a executării deciziei de reverificare nr.2118

din 12.06.2015, pârâtele au arătat că potrivit art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ,

“în cazuri bine justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, după sesizarea, în condițiile art. 7, a autorității

publice care a emis actul sau a autorității ierarhic superioare, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să

dispună suspendarea executării actului administrativ unilateral până la pronunțarea instanței de fond”, condiții avute în

vedere și de Înalta Curte de Casație și Justiție prin Decizia numărul 5191 din 27 octombrie 2005.

Conform art. 15 alin.1 din Legea nr. 554/2004, “suspendarea executării actului administrativ unilateral poate fi

solicitată de reclamant, pentru motivele prevăzute la art. 14, și prin cererea adresată instanței competente pentru anularea,

în tot sau în parte, a actului atacat, în acest caz, instanța poate dispune suspendarea actului administrativ atacat, până la

soluționarea definitivă și irevocabilă a cauzei. Cererea de suspendare se poate formula odată cu acțiunea principală sau

printr-o acțiune separată, până la soluționarea acțiunii în fond.”

Pârâtele arată că partea reclamantă nu a făcut dovada existenței acestor condiții, cererea de suspendare a executării

deciziei de reverificare nu este motivată în fapt.

Decizia de reverificare nr. 2118 din 12.06.2015 până în prezent nu a fost anulată, astfel, prezumția de legalitate de

care se bucură actul administrativ fiscal, determină principiul executării acestuia din oficiu. În acest sens sunt și

dispozițiile art. 215 alin. 1 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, care prevăd că ,,introducerea

contestației pe calea administrativă de atac nu suspendă executarea actului administrativ fiscal”.

În altă ordine de idei, prezumția de legalitate și de veridicitate de care se bucură actul administrativ determină

principiul executării acestuia din oficiu, actul unilateral fiind el însuși titlu executoriu.

Pârâtele au învederat că reclamanta nu a făcut dovada existenței unui caz bine justificat, care să înfrângă principiul

potrivit căruia actul administrativ este executoriu din oficiu (Decizia nr. 1390 din 20 aprilie 2006 pronunțată de Secția de

Contencios Administrativ și Fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție, publicată în Revista de Drept Comercial nr.

6/2006, p.129).

În aplicarea dispozițiilor art. 14 si 15 din Legea nr. 554 /2004, instanța supremă a statuat în mod constant că

existența condițiilor legale (cazul să fie bine justificat și iminența producerii unei pagube) nu se prezumă, ci trebuie

dovedită ( Decizia nr. 4049 din 27 iunie 2007 pronunțată de Secția de Contencios Administrativ și Fiscal a Înaltei Curții de

Casație și Justiție).

Motivele invocate în acțiunea introductivă vizează aspecte de fond, care se pot lua în considerare cu prilejul

soluționării primului petit, respectiv solicitarea anulării parțiale a deciziei de reverificare nr. 2118 din 12.06.2015 și a

deciziei privind soluționarea contestației nr. 2500 din 09.07.2015, însă nu sunt invocate și dovedite condițiile impuse de

dispozițiile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, respectiv caz bine justificat și iminența producerii unei pagube.

Astfel, paguba iminentă nu se prezumă, ci trebuie dovedită de persoana lezată, prin probe concludente.

Faptul că se invocă încălcarea drepturilor procesuale al societății nu este motiv care să dovedească existența vreunui

prejudiciu sau a unei pagube iminente. Măsura care urmează a fi luată de organul de control, respectiv reverificarea

tranzacțiilor efectuate de societate și constatate de direcția antifraudă a fi fictive în perioada 01.01.2010-30.11.2012,

este una legală, această măsură este luată cu respectarea dispozițiilor Codului de procedură fiscală.

Totodată, pârâtele arată că nu se poate susține că actul administrativ emis în executarea și aplicarea legii ar putea

aduce un prejudiciu material viitor și previzibil reclamantei.

Din actele dosarului nu rezultă pericolul care ar duce la producerea unei pagube iminente de natură să justifice

suspendarea executării actului administrativ, luarea unei astfel de măsuri ar fi o soluție nelegală și netemeinică.

S-a mai arătat că Înalta Curte de Casație și Justiție în Decizia civilă nr. 1377 din 15 martie 2012, pentru a admite o

cerere de suspendare a executării unui act administrativ întemeiată pe art. 14 alin.1 din Legea nr. 554/2004 care este, ca

regulă generală, executoriu din oficiu, instanța de fond trebuie să constate și să motiveze îndeplinirea cumulativă a celor

două condiții cerute de dispozițiile menționate, suspendarea executării unui act administrativ fiind o măsură excepțională,

în condițiile în care nu s-a dovedit îndeplinirea uneia din condițiile menționate la art. 14 alin.1 din Legea nr. 554/2004.

Astfel, instanța de fond nu poate admite cererea de suspendare a executării actelor administrativ-fiscale.

În ceea ce privește solicitările reclamantei cu privire la fondul cauzei, respectiv anularea parțială a deciziei de

reverificare nr. 2118 din 12.06.2015 și a deciziei privind soluționarea contestației nr. 2500 din 09.07.2015 emise de

Direcția Generală a Finanțelor Publice Brașov – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Covasna – Inspecție Fiscală,

pârâtele au arătat că în cursul inspecției fiscale efectuate de către Direcția Regională Antifraudă Fiscală Sibiu -D.R.A.F. 7

la SC ………… SRL, echipa de inspecție a constatat faptul că societatea în perioada 01.05.2011-30.11.2012 a efectuat o serie de

achiziții de bunuri, care conform celor constatate în urma controalelor încrucișate efectuate la furnizorii SC ………. SRL nu au

scop economic, tranzacțiile facturate de aceste societăți sunt fictive.

Inspectorii antifraudă au concluzionat că există suspiciuni rezonabile că furnizorii societății reclamante nu au

efectuat în fapt livrările de bunuri și prestările de servicii către SC ………… SRL, în aceste condiții documentele eliberate în

numele acestor societăți nu pot avea calitate de documente justificative.

Astfel, în urma informațiilor aflate/rezultate după finalizarea controalelor încrucișate efectuate de Direcția

Antifraudă, pentru a se stabili influențele informațiilor/datelor suplimentare noi stabilite de inspectorii antifraudă,

ulterioare inspecțiilor fiscale efectuate de inspectorii din cadrul A.J.F.P. Harghita la SC ……….. SRL – la care a făcut

referire și reclamanta în acțiunea introductivă, s-a solicitat reverificarea pe o perioadă de 5 ani a obligațiilor fiscale,

fiind perioada de prescripție (art. 91 alin.1 și 2 din OG nr. 92/2003 rep.).

Prin decizia de reverificare s-a dispus reverificarea TVA-ului pentru perioada 01.01.2010-30.11.2012.

Potrivit dispozițiilor art. 105 alin.1 din OG nr. 92/2003, conducătorul inspecției fiscale poate decide reverificarea

unei anumite perioade.

Prin reverificare se înțelege inspecția fiscală efectuată ca urmare a apariției unor date suplimentare necunoscute

inspectorilor fiscali la data efectuării verificărilor, care influențează rezultatele acestora.

Prin date suplimentare se înțelege informații, documente sau alte înscrisuri obținute ca urmare a unor controale

Prin date suplimentare se înțelege informații, documente sau alte înscrisuri obținute ca urmare a unor controale

încrucișate, inopinate ori comunicate organului fiscal de către organele de urmărire penală sau de alte autorități publice

încrucișate, inopinate ori comunicate organului fiscal de către organele de urmărire penală sau de alte autorități publice

ori obținute în orice mod de organele de inspecție, de natură să modifice rezultatele inspecției fiscale anterioare.

ori obținute în orice mod de organele de inspecție, de natură să modifice rezultatele inspecției fiscale anterioare.

La începerea acțiunii de reverificare, organul de inspecție fiscală este obligat să comunice contribuabilului decizia

La începerea acțiunii de reverificare, organul de inspecție fiscală este obligat să comunice contribuabilului decizia

de reverificare, care poate fi contestată în condițiile prezentului cod. Dispozițiile referitoare la conținutul și

de reverificare, care poate fi contestată în condițiile prezentului cod. Dispozițiile referitoare la conținutul și

comunicarea avizului de inspecție sunt aplicabile în mod corespunzător și deciziei de reverificare.

comunicarea avizului de inspecție sunt aplicabile în mod corespunzător și deciziei de reverificare.

Pârâtele față de dispozițiile legale amintite cât și luând în considerare faptul că în urma controlului efectuat de

Direcția Regională Antifraudă Fiscală Sibiu -D.G.R.A.F. 7 la SC …… SRL s-a constatat faptul că societatea în perioada

01.05.2011-30.11.2012 a efectuat o serie de achiziții de bunuri, care conform celor constatate în urma controalelor

încrucișate efectuate la furnizorii SC …………. SRL s-a dovedit că nu au scop economic, tranzacțiile facturate de aceste

societăți sunt fictive.

Astfel, ca urmare a apariției unor date suplimentare care nu erau cunoscute inspectorilor fiscali din cadrul fostei

D.G.F.P. Harghita la data efectuării verificărilor anterioare, care vizau aceeași perioadă, însă care influențează în mod

direct rezultatele acestora, s-a dispus reverificarea perioadei 01.01.2010-30.11.2012, competența pentru efectuarea

inspecției de reverificare fiind delegată pentru inspectorii fiscali din cadrul A.J.F.P. Covasna.

Se mai arată că, în contrarietate cu cele susținute de societatea reclamantă, tranzacțiile care s-au constatat a fi

fictive de către Direcția Antifraudă în anul 2014 nu formează obiectul sesizării formulate de Activitatea de Inspecție

Fiscală din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Harghita.

Prin urmare, pârâtele consideră că nu sunt încălcate drepturile procesuale ale societății, deoarece pe de-o parte,

sesizarea formulată de organul fiscal din Harghita vizează alte facturi emise de furnizori și contabilizate de societate în

perioada 01.09.2011-28.02.2012, astfel cum rezultă din Raportul de inspecție fiscală din 20.03.2013 anexat acțiunii

introductive, iar pe de altă parte, Direcția Antifraudă a constatat că în afară de acele facturi care formează obiectul

dosarului penal, la care face referire reclamanta, sunt și alte tranzacții care au fost constatate a fi fictive.

Potrivit dispozițiilor art. 94 alin.1 din OG nr. 92/2003, obiectul principal al inspecției fiscale vizează “verificarea

legalității și conformității declarațiilor fiscale, corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către

contribuabili, respectării prevederilor legislației fiscale și contabile, verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de

impunere, stabilirea diferențelor obligațiilor de plată și a accesoriilor aferente acestora.”

Pârâtele mai arată că nu pot fi reținute susținerile societății cum că nu au fost menționate motivele reverificării,

respectiv datele suplimentare pentru care s-a dispus reverificarea, deoarece astfel cum se poate constata, atât în decizia

de reverificare nr. 2118/12.06.2015 cât și în decizia de soluționare a contestației nr. 2500 din 09.07.2015, este menționat

în mod clar motivul reverificării, respectiv faptul că de la data ultimei verificări au apărut elemente suplimentare

necunoscute organului fiscal la data efectuării inspecției fiscale, elemente noi constatate de Direcția Antifraudă în urma

controalelor încrucișate, fiind identificate o serie de achiziții de bunuri care nu au scop economic, fiind indicat în acest

sens procesul-verbal nr. 1856 din 31.07.2014 emis de D.R.A.F. 7, proces-verbal care a fost semnat și înregistrat de

societatea reclamantă.

Dispozițiile art. 98 alin.1 din OG nr. 92/2003, conferă dreptul organului de control de a efectua inspecția fiscală în

cadrul termenului de prescripție. În exercitarea rolului activ conferit de art. 7 alin.2 din OG nr. 92/2003, “organul fiscal

este îndreptățit să examineze, din oficiu, starea de fapt, să obțină și să utilizeze toate informațiile și documentele

necesare pentru determinarea corectă a situației fiscale a contribuabilului. În analiza efectuată organul fiscal va

identifica și va avea în vedere toate circumstanțele edificatoare ale fiecărui caz.”

Conform art. 105 alin.1 din OG nr. 92/2003 rep., “Inspecția fiscală va avea în vedere examinarea tuturor stărilor de

fapt și raporturile juridice care sunt relevante pentru impunere.”

Față de cele prezentate, luând în considerare dispozițiile art. 105A1 alin.2 și 3 din OG nr. 92/2003, pârâtele

consideră că în mod temeinic și legal s-a dispus reverificarea obligațiilor fiscale privind TVA aferent perioadei

01.01.2010-30.11.2012, fără să fie încălcate drepturile procesuale ale societății, drept pentru care susținerile reclamantei

nu pot fi reținute.

Analizând actele și lucrările dosarului, instanța reține următoarele: Prin decizia de reverificare

nr. 2118 din 12 iunie 2015, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Covasna a dispus reverificarea activității

reclamantei SC ………. SRL pentru perioada 01.01.2010-30.11.2012 sub aspectul obligațiilor fiscale (f.7).

Împotriva deciziei de reverificare, partea reclamantă a formulat contestație administrativă prin care a solicitat

anularea acestei decizii pe motivul că se impune amânarea datei de începere a inspecției fiscale.

Prin contestația formulată, reclamanta arată că este nejustificată reverificarea perioadei 01.01.2010-30.11.2012

dacă se au în vedere numai achizițiile de bunuri realizate în perioada 01.05.2011-30.11.2012 ( f. 9,11).

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Covasna prin

decizia nr. 2500 din 9 iulie 2015 a respins contestația formulată de partea reclamantă ( f.11).

Decizia a fost motivată în fapt pe informațiile ulterioare apărute și furnizate de Direcția Regională Antifraudă

Fiscală Sibiu, informații rezultate din procesul-verbal nr. 1856 din 31 iunie 2014. S-a arătat că prin acest act s-a reținut

că au fost efectuate verificări cu privire la furnizorii părții reclamante și astfel, s-a constatat că tranzacțiile

facturate societății sunt fictive.

În drept, pârâta a reținut dispozițiile art. 105 indice 1 alin.2 și 3 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură

fiscală (f. 11,12).

În soluționarea cererii de suspendare formulată în temeiul art. 215 din OG nr. 92/2003 și art. 15 din Legea nr.

554/2004, instanța va avea în vedere, în drept, că, potrivit art. 14 alin. 1 din Legea 554/2004, în cazuri bine justificate

și pentru prevenirea unei pagube iminente, după sesizarea, în condițiile art. 7, a autorității publice care a emis actul sau

a autorității ierarhic superioare, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să dispună suspendarea executării

actului administrativ unilateral până la pronunțarea instanței de fond, iar conform art. 15 alin.1 din același act normativ,

,,suspendarea executării actului administrativ unilateral poate fi solicitată de reclamant, pentru motivele prevăzute la art.

14, și prin cererea adresată instanței competente pentru anularea, în tot sau în parte, a actului atacat. În acest caz,

instanța poate dispune suspendarea actului administrativ atacat, până la soluționarea definitivă și irevocabilă a cauzei.

Cererea de suspendare se poate formula odată cu acțiunea principală sau printr-o acțiune separată, până la soluționarea

acțiunii în fond.”;

În ceea ce privește temeinicia cererii de suspendare formulată de reclamantă, instanța constată că pentru suspendarea

executării unui act administrativ, pe lângă cerința inițierii procedurii de anulare a actului administrativ, este necesar a

fi întrunite cumulativ alte două condiții: existența unui caz bine justificat și iminența producerii unei pagube care,

astfel, poate fi prevenită, fiind esențial a se avea în vedere că cele două condiții trebuie îndeplinite cumulativ, în lipsa

uneia cererea neputând fi primită.

De asemenea, instanța va avea în vedere că, potrivit disp. art.2 lit. ș) din Legea nr.554/2004, prin pagubă iminentă se

înțelege ,,prejudiciul material viitor și previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcționării unei

autorități publice sau a unui serviciu public”;, iar conform art. 2 lit.t), noțiunea de cazuri bine justificate vizează

,,împrejurările legate de starea de fapt și de drept, care sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în privința

legalității actului administrativ.”;

De asemenea, în cazul suspendării unui act administrativ fiscal, potrivit art. 215 din OG nr. 92/2003 privind Codul

de procedură fiscală, instanța competentă poate suspenda executarea, dacă se depune o cauțiune de până la 20% din cuantumul

sumei contestate, iar în cazul cererilor al căror obiect nu este evaluabil în bani, o cauțiune de până la 2.000 lei.

În cazul suspendării executării actului administrativ fiscal, dispusă de instanțele de judecată în baza prevederilor

Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, toate efectele actului administrativ fiscal sunt suspendate

până la încetarea acesteia. Prin rezoluția din 20 august 2015, tribunalul a stabilit pentru soluționarea cererii de

suspendare a actelor administrative o cauțiune în cuantum de 1000 lei ( f. 2)

Astfel, partea reclamantă la data de 20 august 2015 a plătit o cauțiune în cuantum de 1.000 lei, conform recipisei de

consemnare nr. 512336/1, depusă la dosar ( f.54).

Analizând cele două condiții prevăzute de art. 14 din Legea nr. 554/2004, pe baza înscrisurilor depuse la dosar,

respectiv decizia de reverificare, procesul-verbal nr. 1856 din 31 iulie 2014, decizia nr. 2500/09.07.2015, a deciziei nr.

1174/03.03.2014 și a deciziei nr. 53 din 12 iunie 2013 și, în limitele permise de natura specială a procedurii instituite de

art.14 și art. 15 din Legea nr.554/2004, se constată că în cauză nu este îndeplinită cerința legală a cazului bine

justificat, astfel cum este acesta definit în art.2 alin.(1) lit.t) din Legea nr.554/2004, ,,cazuri bine justificate –

împrejurările legate de starea de fapt și de drept, care sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în privința

legalității actului administrativ fiscal”;

Astfel, instanța constată că prin decizia de reverificare nr. 2118 din 12 iunie 2015 emisă de pârâta Administrația

Județeană a Finanțelor Publice s-a dispus reverificarea reclamantei pe linie de obligații fiscale pentru perioada 1

ianuarie 2010 – 30 noiembrie 2012, pentru faptul că au apărut elemente noi necunoscute organului fiscal care a verificat

societatea anterior și care a vizat perioada 01.01.2012-28.02.2015 cu privire la o serie de achiziții de bunuri ce nu au fost

cunoscute anterior și care nu au scop economic.

Or, prin decizia de reverificare nr. 2118 din 12 iunie 2015 s-a prevăzut că inspecția fiscală va avea ca obiective

verificarea modului de îndeplinire a obligațiilor prevăzute de legislația fiscală, contabilă și implicațiile în stabilirea

stării de fapt fiscale privind obligațiile fiscale supuse verificării.

Prin aceeași decizie, organul fiscal i-a adus la cunoștință părții reclamante că pe parcursul inspecției fiscale are

dreptul de a beneficia de asistență de specialitate juridică și totodată i s-a transmis un exemplar al Cartei drepturilor și

obligațiilor contribuabililor pe perioada desfășurării inspecției fiscale.

Se mai reține că organul fiscal i-a adus la cunoștință reclamantei prin aceeași decizie de reverificare că inspecția

fiscală se va desfășura cu respectarea prevederilor Legii nr. 571/2003 și ale OG nr. 92/2003 privind Codul de procedură

fiscală ( f.8).

Așadar, se poate observa că prin decizia de reverificare pârâta cu bună-credință i-a adus la cunoștință care este

obiectul inspecției fiscale și nu în ultimul rând, i-a sugerat că poate să beneficieze de asistență de specialitate și că

are toate drepturile recunoscute de carta drepturilor unui contribuabil, adică putând să se prevaleze de acestea.

După cum se știe, sistemul fiscal românesc este bazat pe autoimpunere, iar principala obligație ce revine

contribuabililor o constituie declararea și plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale pe care aceștia le datorează

bugetului general consolidat, administrat de Agenția Națională de Administrare Fiscală. Inspecția fiscală este o parte a

sistemului fiscal declarativ, având ca scop verificarea bazelor de impunere, a legalității și conformității declarațiilor

fiscale, corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili, respectării prevederilor legislației

fiscale și contabile, precum și stabilirea diferențelor obligațiilor de plată și a accesoriilor aferente acestora.

Or, potrivit art. 7 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu

modificările și completările ulterioare, înainte de începerea inspecției fiscale contribuabilul va fi informat despre

drepturile și obligațiile pe care le are în timpul desfășurării inspecției fiscale, prin Carta drepturilor și obligațiilor

contribuabililor pe timpul desfășurării inspecției fiscale, care îi va fi transmisă o dată cu avizul de inspecție fiscală.

Față de aceste aspecte, tribunalul constată că actele administrativ fiscal atacate nu creează nicio îndoială că prin

emiterea lor pârâta nu i-a respectat drepturile recunoscute de legiuitor părții reclamantei prin Carta drepturilor și

obligațiilor contribuabililor, ceea ce face ca prima condiție să nu fie îndeplinită în cauza pendinte.

În ceea ce privește cea de-a doua condiție, tribunalul constată că prin emiterea deciziilor de reverificare a

reclamantei asupra unei perioade fiscale nu i s-a creat niciun prejudiciu material.

Ba mai mult, tribunalul reține că, potrivit practicii judiciare și a doctrinei, paguba iminentă nu se prezumă, ci

trebuie dovedită de persona care se consideră lezată, prin probe pertinente și concludente, or aceasta în speța de față nu a

făcut dovada existenței unui astfel de prejudiciu.

Cât privește afirmațiile reclamantei că în urma controlului ce se va efectua în baza deciziei de reverificare nr.

2118/12.06.2013 se vor stabili noi obligații fiscale, tribunalul reține că acestea nu au relevanță în speță, pentru că, pe

de o parte, se vor încheia alte acte administrativ-fiscal care pot fi supuse verificării organelor ierarhice echipei de

control, potrivit procedurii prevăzute de OG nr. 92/2003 și ulterior, instanțelor de judecată, iar pe de altă parte,

potrivit dispozițiilor Legii nr. 571/2003 și ale Constituției, contribuabili nu pot avea numai drepturi, ci și obligații

din cele arătate mai sus.

Față de dispozițiile art. 14 alin.(1) din Legea nr. 554/2004, instanța reține că nici cerința pagubei iminente nu este

îndeplinită în cauză ca urmare a faptului că nu s-a stabilit prin actele atacate nicio obligație de plată, ci doar

reverificarea unei perioade fiscale cu privire la modul de declarare, calculare și stabilire de către contribuabil a

obligațiilor fiscale ce decurg din operațiile pe care le-a realizat în perioada de timp supusă inspecției fiscale.

Prin urmare, tribunalul, văzând dispozițiile art. 14 și 15 din Legea nr. 554/2004, cât și starea de fapt reținută și

descrisă mai sus, urmează a respinge cererea de suspendare a executării actelor administrative ca fiind netemeinică, potrivit

dispozitivului de mai jos.

În ceea ce privește cererea de suspendare a actelor administrative întemeiată numai pe dispozițiile art. 14 din Legea

nr. 554/2004 prin care s-a solicitat suspendarea acestora numai până la pronunțarea sentinței de către instanța de fond,

tribunalul o găsește ca rămasă fără obiect în urma formulării unei cereri de suspendare a acelorași acte până la rămânerea

definitivă și irevocabilă a hotărârii de fond.

Prin urmare, cererea întemeiată pe art. 14 din Legea contenciosului administrativ și care a fost înregistrată sub

dosarul nr. 988/119/2015, va fi respinsă ca rămasă fără obiect potrivit dispozitivului de mai jos.

Pe fond, tribunalul reține că Activitatea de Inspecție fiscală din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice

Harghita a efectuat o verificare la reclamantă în urma căreia a întocmit procesul-verbal nr. 84/18.03.2013 și decizia de

impunere nr. F HR 265 din 20.03.2013. Verificarea a cuprins perioada 01.09.2011 – 28.02.2012.

Prin decizia nr. 53 din 12 iunie 2013 a Direcției Generale a Finanțelor Publice a Județului Harghita s-a dispus

suspendarea soluționării contestației formulate de reclamantă împotriva deciziei de impunere nr. 265/20.03.2013 pentru suma

totală de 449.098 lei, urmând ca procedura administrativă să fie reluată la încetarea cu caracter definitiv a motivului care

a determinat suspendarea, în condițiile legii.

Cu ocazia controlului fiscal s-a reținut că SC ……….. SRL a dedus nejustificat TVA în sumă totală de 446.912 lei

aferentă unor serviciile de manipulare și încărcare rumeguș și livrări de mijloace de transport și mijloace fixe de la SC

H……. SRL și SC P………. SRL, pentru care există suspiciunea că nu reflectă tranzacții reale.

S-a constatat că societatea comercială ……….. SRL a înregistrat în luna septembrie 2011, conform evidenței contabile,

în baza a 5 facturi fiscale emise de SC H………….. SRL, servicii de manipulare rumeguș aferente lunii iulie 2011 în valoare

totală de 218.004 lei din care TVA în sumă de 42.194 lei, pentru care există suspiciunea că nu reflectă tranzacții reale.

Organul de inspecție fiscală, în urma controlului încrucișat efectuat la. SC H……. SRL a constatat faptul că facturile

fiscale care nu ar reflecta realitatea au fost înregistrate în jurnalul de vânzări, în balanța de verificare, respectiv au

fost preluate în decontul de TVA pe luna septembrie 2011 și în declarația 394 privind achizițiile/livrările efectuate pe

teritoriul național pe semestrul II anul 2011. În perioada verificată SC H………. SRL a înregistrat doar sold negativ de TVA

conform deconturilor depuse. S-a mai constatat că din evidența contabilă a societății rezultă că SC H……. SRL nu deține în

patrimoniu mijloace fixe – pentru executarea acestor lucrări, nu s-a identificat comanda, situații de lucrări sau alte

documente care să justifice efectuarea serviciilor și nu s-a putut identifica nici locui prestării serviciilor.

Organul de inspecție fiscală, printre documentele puse la dispoziție de către SC ….SRL, a identificat contractul de

închiriere nr.430/07.12.2010, încheiat între SC …..SRL și SC H….. SRL, prin care SC …….. SRL în calitate de locator,

închiriază la SC H….. SRL două încărcătoare frontale. În evidența contabilă a SC …….. SRL nu au fost identificate venituri

din chiria acestor mijloace fixe, nu s-au emis facturi fiscale, deși în contract s-a menționat că taxa de închiriere va fi

stabilită în funcție de orele lucrate acumulate într-un an. Organul de inspecție fiscală urmare celor constatate și

prezentate, nu a putut stabili mijloacele fixe cu care a efectuat SC H….. SRL serviciile de manipulare și încărcare

rumeguș.

De asemenea, organele de inspecție fiscală au considerat că sunt indicii care conduc la suspiciunea că tranzacțiile de

la SC H….. SRL către SC ……… SRL, iar apoi de la SC ….. SRL către SC H….. SRL reprezintă operațiuni fictive și că există

posibilitatea ca aceste tranzacții să fie parte dintr-un lanț de tranzacții fictive de tip carusel.

Au mai reținut că în perioada 01.09.2011-28.02.2012 societatea a înregistrat în evidența contabilă pe baza a 21 de

facturi fiscale, emise de SC H….. SRL, achiziții rumeguș în valoare totală de 1.233.922 lei din care TVA 238.823 lei.

Urmare a controlului încrucișat la SC H….. SRL reiese că aceasta a achiziționat rumegușul de la următoarele societăți:

– de la SC W……. SRL, ………., cantitatea de 29.550 ms. conform avizului de însoțire nr.119/17.08.2011 și a contractului

nr.25/22.02.2011;

– de la SC A……… SRL , ……., cantitatea de 30.000 ms. conform avizului de însoțire nr. 151/02.11.2011 și contractului

nr.14/A/17.10.2011.

Aceste livrări de rumeguș nu au fost facturate, iar avizele de însoțire nu conțin informații cu privire la prețul

unitar și nici în contractele încheiate nu este înscris un preț. Organul fiscal a concluzionat că documentele

financiar-contabile nu atestă că livrarea a fost reală. S-a constatat că transportul rumegușului achiziționat de la SC W…….

SRL și SC A….. SRL, conform notei explicative date de administratorul SC H….. SRL, a fost efectuat de SC …… SRL, pentru

care nu s-au putut prezenta documente care să justifice efectuarea transportului. SC W…… SRL este inactiv din data de

30.05.2011 și a fost scos din evidența de plătitori de TVA din data de 01.06.2011.

Totodată, prin același act de control, organul de inspecție fiscală din cadrul DGFP Harghita a constatat că în luna

octombrie 2011, reclamanta a înregistrat în evidența contabilă achiziții de mijloace de transport (3 camioane Volvo) de la

SC P…….. SRL în baza a 3 facturi fiscale în valoare total de 744.120 lei din care TVA în sumă de 144.023 lei.

Mijloacele de transport achiziționate de la SC P……. SRL provin din achiziții intracomunitare de bunuri efectuate de la

A….. KFT din Ungaria, ………. , conform facturii fiscale nr.2/10.10.2011 în valoare de 136.000 Euro, echivalentul fiind de

582.520 lei. SC P……. SRL nu a depus decontul de TVA începând cu trimestrul IV 2011, organele fiscale din Ungaria nu au

reușit să intre în posesia actelor contabile ale acestei societății, iar la sediul înregistrat al societății nu au găsit

această societate. Reprezentantul legal al societății este numitul Gy. E., cetățean român, domiciliat în comuna ………….. ,

care nu a putut fi contactat și nu s-a prezentat la autoritatea fiscală competentă din Ungaria. Autoritățile din Ungaria nu

au putut să verifice dacă societatea ungară a emis factura respectivă către SC P………. SRL. În urma primirii răspunsului,

organul de inspecție fiscală a solicitat de la administratorul societății, conform notei explicative din 28.01.2013, mai

multe informații referitor la firma ungară și la achizițiile respective, din care reiese că nu are cunoștință de numele

reprezentantului firmei de la care a achiziționat camioanele și nu a primit chitanțe, că a achitat în două rate, un avans

prin bancă, iar restul în numerar la predarea camioanelor și încă nu a primit chitanțe pentru aceste achiziții.

De asemenea, organele de inspecție fiscală au mai reținut că în ianuarie 2012, reclamanta a înregistrat în evidența

contabilă achiziția unei semiremorci de la SC P…….. SRL pe baza facturii fiscale în valoare de 156.052 lei din care TVA în

sumă de 30.204 lei. În urma controlului încrucișat efectuat la SC P………. SRL s-a constatat că mijlocul de transport sus

menționat provine de la SC K……. SRL, conform facturii fiscale având valoarea totală de 43.049 lei din care TVA aferentă este

în sumă de 8.332 lei, iar K…….. SRL la rândul său a achiziționat semiremorca Schmitz de la SC D….. SRL în baza facturii

fiscale în valoare totală de 620 lei din care TVA aferent este în sumă de 120 lei. Ca urmare, organul fiscal a constatat că

în termen de 2 zile valoarea semiremorci Schmitz de la 620 lei a fost majorată la 156.052 lei, respectiv de la SC D……..

SRL până la SC …………… SRL (reclamanta).

Totodată, în urma controalelor încrucișate efectuate la SC K……. SRL și SC P…….. SRL, s-a constatat că aceste societăți

nu au înregistrat în evidența lor contabilă cheltuieli de reparații sau achiziții de piese de schimb. Aceste tranzacții în

lanț au dus la majorarea nejustificată a prețului mijlocului de transport și a TVA-ului aferent, iar în urma celor

constatate, există suspiciune asupra realității acestor tranzacții, aceste înregistrări au dus la deduceri nejustificate de

TVA de 21.872 lei, având ca rezultat obținerea unei sume negative de TVA mai mare la rambursare.

În urma controlului, organul fiscal a constatat că societatea comercială în cauză nu poate justifica legalitatea și

realitatea achizițiilor în scopul realizării de venituri impozabile, nedeținând documente care să justifice că bunurile și

serviciile înregistrate ca intrări de la societățile precizate au fost efectuate și au existat în fapt. Astfel s-a recalculat

TVA deductibilă și s-a stabilit TVA de plată suplimentar în sumă de 447.585 lei, la care s-au calculat dobânzi și penalități

de întârziere în sumă totală de 1.513 lei pentru care s-a emis decizia de impunere nr. F-HR 265/20.03.2013.

La data de 19.03.2013, Activitatea de Inspecție Fiscală din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Harghita a

formulat o sesizare penală către Parchetul de pe lângă Judecătoria Gheorghieni cu privire la aspectele constatate și

reținute prin decizia de impunere nr. 265/2013, pentru a se efectua cercetări penale cu privire la existența sau

inexistența elementelor constitutive ale infracțiunilor prevăzute de Legea nr.241/2005 pentru prevenirea și combaterea

evaziunii fiscale.

Astfel, tribunalul reține că prin decizia de reverificare emisă de Administrația Județeană a Finanțelor Publice

Covasna s-a dispus reverificarea perioadei 01.01.2010-30.11.2012 pentru faptul că prin procesul-verbal nr. 1856 din 31

iulie 2014 s-a arătat că reclamanta a achiziționat o serie de bunuri ce nu au scop economic și care influențează

rezultatele inspecției anterioare.

Prin procesul verbal nr. 1856 din 31 iulie 2014 încheiat de Direcția Națională Antifraudă Sibiu s-a reținut că

reclamanta este beneficiara unor livrări de bunuri și prestări de servicii efectuate de către SC B…. W…. SRL, SC M…. T……

SRL, SC M….. E….. SRL, SC S…….. SRL, SC T……. C….. SRL și SC H… W…. SRL în valoare de 12.950.086,12 lei, fără taxă pe valoare

adăugată.

S-a reținut că SC B…….. W… SRL nu funcționează și nu a funcționat niciodată la sediul social declarat pentru că este

vorba de un imobil dezafectat, fostă centrală termică, la care figurează cu sediu social și SC A…… SRL.

Totodată, organul de control a reținut că aceste societăți sunt interpuse în cadrul lanțului de firme cu scopul de a

crea documente de proveniență și aparența existenței unor operațiuni licite pentru societățile beneficiare a facturilor pe

care le-au emis și care sunt descrise în actul de control.

Echipa de control a concluzionat că acest circuit scriptic de tranzacționare ce a început cu SC T.. M… SRL, SC S…..

SRL s-a efectuat pentru crearea aparenței existenței unor operațiuni care, în fapt, nu au existat, cu scopul de a crea în

mod artificial taxă pe valoare adăugată deductibilă pentru alte societăți comerciale beneficiare ale lanțului grupului de

firme printre care și reclamanta SC ……. SRL, care și-a dedus TVA datorat bugetului general consolidat al statului, având ca

efect și diminuarea bazei impozabile pentru impozitul pe profit.

Echipa de control antifraudă a concluzionat că există suspiciunea rezonabilă că SC B… W… SRL a evidențiat în actele

financiar contabile aferente perioadei octombrie 2013 – ianuarie 2014 operațiuni fictive, cu scopul de a crea o premisă

legală, și care au fost derulate cu SC ….. SRL (reclamanta).

S-a reținut că în perioada 09.08.2013-30.05.2014, reclamanta a achiziționat bunuri – rumeguș uscat, deșeuri din lemn,

biomasă și tocătură de lemn de la SC M… D… T….. SRL în valoare de 3.229.594,73 lei fără TVA și că unele facturi emise de

această din urmă societate nu au consemnate numerele de înmatriculare ale mijloacelor de transport, iar pe alte facturi nu

este trecut numele delegatului și nu au fost semnate de primire.

S-au mai reținut că în perioada 20.12.2014-30.04.2014 au fost identificate 41 tranzacții care au constat în diverse

livrări de deșeuri lemn și mașini pentru industria lemnului de la SC M…. E….. SRL către reclamantă în valoare totală de

4.180.215,72 lei fără TVA, din care fizic au fost ridicate în copii certificate un număr de 41 facturi, iar decontările s-au

făcut prin viramente bancare. Unele din facturi nu sunt completate la rubricile date privind expediția, date de

identificare ale delegatului, numărul de înmatriculare al autovehiculului cu care au fost transportate bunurile, seria,

numărul avizelor de însoțire a mărfii și nu sunt semnate de primire.

Față de cele reținute, echipa de control antifraudă a concluzionat că aceste operațiuni sunt fictive, întrucât

emiterea de facturi în lanț atât de la furnizori, cât și cele emise nu sunt documente justificative în accepțiunea

prevederilor art. 6 din Legea nr. 82/1991.

În privința operațiunilor economice derulate între SC B…. W….SRL și SC S….. SRL, inspectorii antifraudă apreciază că

operațiunile sunt fictive pentru că după cum au fost concepute și după cum s-a realizat circuitul lor, au fort realizate

numai ca circuit scriptic de tranzacționare succesivă, incluzând pe furnizorii SC B….. W….. SRL, pentru crearea aparenței

existenței unor operațiuni care în fapt nu au existat, cu scopul de a crea cheltuieli și taxă pe valoare adăugată

deductibilă pentru SC S…… SRL și SC ………. SRL (reclamanta), care au acceptat aceste operațiuni.

În perioada 2013-2014 SC S…….. SRL a avut relații comerciale cu mai multe societății printre care și cu reclamanta.

În perioada amintită s-au declarat prestări de servicii efectuate către reclamantă în sumă de 1.816.230 lei fără TVA.

Echipa de control a concluzionat că există suspiciuni rezonabile că SC S………. SRL nu a efectuat în fapt prestări de servicii

de exploatare masă lemnoasă către reclamantă pentru că documentele eliberate în numele acestora nu pot avea calitatea de

document justificativ și prin urmare, suma de 451.455,6 lei cu titlul de TVA nu poate fi deductibilă potrivit art. 146

alin.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Totodată, în perioada 20.05.2011-27.06.2014, reclamanta a achiziționat bunuri și servicii de la T……… SRL în valoare

de 2.248.120 lei fără TVA. S-a reținut că SC T…. C……. SRL a achiziționat din spațiul intracomunitar un tocător mobil MJus max

Mercedes Benz seria WOB 93230712314896/2006 de la ……….. din Austria, în baza facturii nr. 13-00500/22.08.2013, în valoare de

1.114.000 lei. Apoi, acest utilaj a fost înstrăinat către SC ……… SRL (reclamanta) în baza facturilor nr. 202/19-08.2013 în

valoare de 908.064,52 lei fără TVA, reprezentând avans, și în baza facturii 205/07.10.2013 în valoare de 721.935,52 lei fără

TVA reprezentând diferență de preț. Ulterior, echipa de control antifraudă în urma consultării aplicației informatice

“VIES”; a constatat că firma ……. (austriacă) nu are declarată operațiune de livrare intracomunitară către SC T…… SRL, existând

suspiciunea rezonabilă că acest utilaj nu are proveniență licită. În privința activității de exploatare masă lemnoasă,

s-a constatat de echipa antifraudă că SC T……. SRL nu deține atestat de exploatare forestieră, nu are utilaje de exploatare

material lemnos și nici nu are angajat personal specializat în exploatarea masei lemnoase.

Prin urmare, echipa de control a constatat că operațiunile efectuate de SC T…… SRL către reclamantă nu sunt conforme

cu realitatea, neavând scop economic.

De asemenea, s-a mai reținut prin procesul verbal că reclamanta a desfășurat relații comerciale și cu SC H…. C….. SRL

în perioada 20.05.2011-27.06.2014. S-a arătat că SC H…… C… SRL nu a funcționat și nici nu a avut niciun fel de activitate

la sediul declarat. Această societate nu a mai depus declarații la organul fiscal din anul 2012.

În concluzie, organul fiscal a arătat că prin emiterea de către SC H……. C……. SRL de documente care nu au la bază

operațiuni reale s-a realizat disimularea realității în scop de a crea o bază fictivă în urma căreia societatea în cauză

înregistrează și declară operațiuni comerciale fără să achite obligații fiscale, prin crearea aparenței unor operațiuni care

în fapt nu există.

Tribunalul reține că prin procesul-verbal de control nr. 1856/31.07.2014, echipa de control antifraudă a concluzionat

că există suspiciunea rezonabilă că SC ……… SRL (reclamanta) a evidențiat în actele financiar-contabile aferente perioadei

iulie 2013-decembrie 2014 operațiuni fictive (f.75-82).

Cu privire la deciziile de reverificare emise de pârâte, tribunalul reține că prin inspecția fiscală finalizată prin

raportul de inspecție fiscală nr. 265/20.03.2013 și decizia de impunere nr.2658/20.03.2013, reclamanta a fost verificată cu

privire la alte relații comerciale pe care le-a avut cu o parte din societățile reținute în procesul verbal încheiat de

echipa antifraudă și cu privire la alte aspecte decât cele descrise în acest din urmă proces-verbal, așa cum se poate

observa mai sus starea de fapt reținută de cele două echipe de control prin actele pe care le-au încheiat cu privire la

reclamantă.

Astfel, tribunalul reține că situațiile în care se poate realiza reverificarea unei perioade și a unui/unei

impozit/taxe pentru o perioadă ce a format obiectul unei inspecții fiscale anterioare sunt prevăzute de art. 105 alin. (3)

din O.G. nr. 92/2003, care prevede că “inspecția fiscală se efectuează o singură dată pentru fiecare impozit, taxă,

contribuție și alte sume datorate bugetului general consolidat și pentru fiecare perioadă supusă impozitării. Prin excepție,

conducătorul inspecției fiscale competente poate decide reverificarea unei anumite perioade dacă, de la data încheierii

inspecției fiscale și până la data împlinirii termenului de prescripție, apar date suplimentare necunoscute inspectorilor

fiscali la data efectuării verificărilor sau erori de calcul care influențează rezultatele acestora.”;

Or, pârâtele au invocat în cazul de față apariția unor date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data

efectuării verificării anterioare și care influențează rezultatul acesteia, constând în faptul că reclamanta a efectuat mai

multe operațiuni comerciale decât cele reținute anterior de echipa de control și care sunt constatate prin

procesul-verbal de control nr. 1856/31.07.2014 al Direcției Regionale Antifraudă Fiscală 7 Sibiu.

În drept, tribunalul reține că, potrivit dispozițiilor art. 105alin.1 din OG nr. 92/2003, prin reverificare se

înțelege inspecția fiscală efectuată ca urmare a apariției unor date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data

efectuării verificărilor, care influențează rezultatele acestora.

Tribunalul constată că legiuitorul prin textul legal de mai sus se referă la “date suplimentare necunoscute

inspectorilor fiscali la data efectuării verificărilor”;, condiție care este îndeplinită în cauza pendinte ca urmare a

faptului că operațiile realizate de reclamantă cu SC B…….. W….. SRL, SC M….. D…. T……. SRL, SC M……. E…… SRL, SC T…. C…….

SRL, SC S……… SRL și SC H…. W……. SRL și considerate ca fiind fictive de către Direcția Antifraudă Sibiu prin

procesul-verbal de control nr. 1856/31.07.2014 nu au format obiectul sesizării formulate de Activitatea de Inspecție Fiscală

din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Harghita prin adresa nr. 67372 din 19.03.2013 și prin decizia de

soluționare a contestației nr. 53 din 12.06.2013, emisă de fosta D.G.F.P. Harghita.

Totodată, tribunalul reține că, potrivit dispozițiilor art. 94 alin.1 din OG nr. 92/2003, obiectul principal al

inspecției fiscale vizează “verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, corectitudinii și exactității

îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili, respectării prevederilor legislației fiscale și contabile, verificarea sau

stabilirea, după caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferențelor obligațiilor de plată și a accesoriilor aferente

acestora.

Deci, revenirea asupra unei inspecții deja efectuate se poate realiza pe cale de excepție numai dacă intervin noi

elemente de probă, informații necunoscute sau erori de calcul și numai în cadrul general al termenului de prescripție indicat

de art. 91 alin. (1) și alin. (3) Cod proc.fiscală.

În acest sens, o completare a acestui principiu o asigură Carta prin consacrarea dreptului contribuabilului de a fi

verificat o singură dată pentru fiecare impozit, taxă sau contribuție socială și pentru fiecare perioadă supusă

verificării/impozitării.

Astfel, unicitatea verificării poate fi încălcată doar pe motiv de apariție a unor date suplimentare. Sunt date

suplimentare acele informații necunoscute organului fiscal provenind din constatările unui control încrucișat, efectuat la

un contribuabil făcând parte din același grup sau având legături comerciale, din solicitările organelor de urmărire penală

sau a altor autorități competente, precum și din orice altă sursă.

Se reține că legiuitorul, prin art. 98 din Codul de procedură fiscală, a prevăzut că dreptul organului fiscal de a

stabili obligații fiscale se prescrie în termen de 5 ani, cu excepția cazului în care legea dispune altfel. Termenul de

prescripție a dreptului prevăzut la alin. (1) începe să curgă de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a

născut creanța fiscală potrivit art. 23, dacă legea nu dispune altfel. Dreptul de a stabili obligații fiscale se prescrie în

termen de 10 ani în cazul în care acestea rezultă din săvârșirea unei fapte prevăzute de legea penală. Termenul prevăzut la

alin. (3) curge de la data săvârșirii faptei ce constituie infracțiune sancționată ca atare printr-o hotărâre judecătorească

definitivă.

Prin urmare, în cazul reclamantei au apărut date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali din cadrul Direcției

Generale a Finanțelor Publice Harghita când au efectuat inspecția fiscală în anul 2013, date ce sunt descrise în

procesul-verbal încheiat de Direcția Națională Antifraudă Sibiu și care nu se regăsesc în actul încheiat anterior și în

decizia nr. 53/12.06.2013.

De asemenea, tribunalul constată că în mod temeinic s-a dispus reverificarea perioadei 01.01.2010-30.11.2012,

întrucât această perioadă se încadrează în perioada termenului de prescripție prevăzut de art. 98 din OG nr. 92/2003 și

cuprinde o perioadă în care au avut loc operațiunile pe care reclamanta le-a avut cu mai multe societăți comerciale și pe

care echipa de control din cadrul Direcției Regionale Antifraudă Fiscală Sibiu le-a considerat fictive, fără scop economic.

Față de considerentele expuse, tribunalul, văzând dispozițiile art. 105 indice 1 alin.2 și 3 din OG nr. 92/2003 privind

Codul de procedură fiscală și art. 98 din același cod, va respinge acțiunea reclamantei ca fiind netemeinică și va menține

actele atacate ca fiind temeinice și legale, potrivit dispozitivului de mai jos.

PENTRU ACESTE MOTIVE

ÎN NUMELE LEGII

HOTĂRĂȘTE

Respinge cererea de suspendare provizorie formulată de reclamanta SC ……… SRL ca rămasă fără obiect.

Respinge, ca nefondată, acțiunea formulată de reclamanta SC ……….. SRL, cu sediul în …………….., având CUI ………,

înregistrată la ORC sub nr. ……….., în contradictoriu cu pârâtele Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov, cu

sediul în mun. Brașov, str. Mihail Kogălniceanu, nr.7, jud. Brașov, și Administrația Județeană a Finanțelor Publice Covasna,

cu sediul în mun. Sf. Gheorghe, str. Bem Jozsef, nr.9, jud. Covasna având ca obiect :

– Anularea parțială a deciziei de reverificare nr. 2118/12.06.2015,

– Anularea deciziei nr. 2500 din 9 iulie 2015,

– Suspendarea executării deciziei de reverificare nr. 2118/12.06.2015și a deciziei nr. 2500 din 9 iulie 2015.

Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, pentru respingea cererilor de suspendare a actelor

administrative și cu termen de 15 zile de la comunicare pentru cererile privind anularea actelor administrative.

Pronunțată în ședință publică, azi, 29.10.2015.

PREȘEDINTE GREFIER