Proiect de buget propus de primar. Aprobarea lui de către consiliul local, cu modificări. Legalitate


Conform art. 63 alin. (4) din Legea nr. 215/2001, primarul întocmeşte proiectul bugetului local, iar potrivit art. 36 alin. (4) lit. a) din acelaşi act normativ, consiliul local aprobă la propunerea primarului bugetul local.

in speţă. Consiliul local U.M. a aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2007 cu modificări faţă de proiectul iniţiat de primar.

Chiar, dacă se susţine prin motivele de recurs că, prin aprobarea bugetului în forma în care el a fost modificat de consiliul local, s-ar încălca dispoziţiile legale care stabilesc drepturile pecuniare ce se cuvin angajaţilor primărie, această afirmaţie nu va putea fi primită.

într-adevăr. reglementările la care s-a făcut referire în recurs, respectiv art. 37 alin. (I) din O.G. nr. 6/2000, art. 26 din O.G. nr. 10/2007 şi art. 106 C. muncii, au caracter imperativ, însă instanţa nu va putea aprecia că ele au fost nesocotite cu ocazia aprobării bugetului modificat, atâta timp cât. recurenta reclamantă prin mijloacele legale de probă nu a dovedit în concret acest lucru.

în concluzie, corect a reţinut şi prima instanţă că, textele legale amintite nu au fost încălcate.

Faptul că, în anul preccdent cheltuielile de personal au fost într-un cuantum mai M. decât cclc stabilite pentru anul 2007, nu este un argument suficient de natură să justifice încălcarea actelor normative de salarizare în domeniu.

Se mai impune a se preciza că. într-adevăr avizele de specialitate au caractcr consultativ, însă nu i se poate imputa pârâtei că a ţinut scama de conţinutul acestora, din moment ce are această posibilitate.

De asemenea, adoptând hotărârea în forma în care a ftcut-o Consiliul local U. M. nu a verificat legalitatea veniturilor şi cheltuielilor din bugetul pe anul 2007. astfel cum eronat susţine recurenta.

C.A. Oradea, s. eoni. cont. adm. şi fisc., decizia nr. 24/CA din 24 ianuarie 2008

Notă: Soluţia este greşită întrucât, din păcate, nu ţine cont de caracterul conform al propunerii primarului (problemă care, de altfel, nici nu a fost analizată în speţă): H.C.L. de aprobare a buigetului este nelegală pentru că a aprobat propunerea primarului cu modificări, fapt care este contrar art. 36 alin. (4) şi art. 63 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale. Aşadar, chiar dacă pe fond a fost respectată legea, consiliul local a încălcat competenţa (de propunere) a primarului, motiv de nulitate (neconfirmabilă) a acestei hotărâri.