În baza O.U.G. nr. 91/2003 şi a H.G. nr. 1538/2003, Garda Financiară a fost reorganizată ca instituţie publică, cu personalitate juridică, în cadrul Autorităţii Naţionale de Control.
în aplicarea acestor acte normative şi cu referire la art. 84-85 din Legea nr. 188/1999 şi art. 169-170 C. muncii, Autoritatea Naţională de Control şi au stabilit prin protocolul încheiat la 22 ianuarie 2004 ca la Garda Financiară să fie preluate prin transfer în interesul serviciului un număr de 1005 posturi din totalul de 1405 de posturi specifice activităţii instituţiei, urmând ca diferenţa de 400 de posturi să rămână la Ministerul Finanţelor Publice, prin încadrarea pe funcţii generale sau specifice, echivalente cu funcţia deţinută anterior şi mutarea în cadrul altui compartiment, în condiţiile legii.
în acelaşi protocol s-a prevăzut că lista persoanelor care vor fi mutate în alte compartimente ale Ministerului Finanţelor Publicc va cuprinde ca clement obligatoriu şi semnătura fiecărui funcţionar sau a comisarului şef de secţie care a selectat personalul.
Decizia nr. 80 din 26 ianuarie 2004 privind transferul intimatului din funcţia de comisar superior în funcţia de a fost emisă de recurenta D.G.F.P. a judeţului Gorj fără îndeplinirea acestei cerinţe legale şi a fost corect anulată de instanţa de fond.
Lista cu persoanele mutate din cadrul Secţiei Gorj a Gărzii Financiare la alte compartimente ale D.G.F.P. Gorj nu cuprinde semnătura intimatului şi nici a comisarului şef de secţie.
Recurenţii au susţinut neîntemeiat că nu era obligatorie exprimarea acestui acord şi în cazul redistribuirii de personal, deoarece reorganizarea instituţiei publice a determinat o modificare a raporturilor de serviciu ale intimatului, prin schimbarea funcţiei publice pe care o deţinea. De altfel, prin decizia contestată în cauză, s-a dispus transferul intimatului în interes de serviciu, pentru care s-a prevăzut expres în art. 78 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 republicată că este obligatoriu acordul în scris al funcţionarului public transferat.
Faţă de considerentele expuse, constatând că hotărârea pronunţată de instanţa de fond este legală şi temeinică. înalta Curte va respinge recursurile ca nefondate.
I.C.C.J., s. cont. adm. şi fisc., decizia nr. 1346 din 19 aprilie 2006, în Jurisprudenţă s. cont. adm. şi fisc. 2006, sem. I, p. 360