Respingerea, ca rămasă fără obiect, a cererii de suspendare a unui act administrativ normativ anulat în întregime prin sentinţă definitivă şi irevocabilă


Deoarece actul administrativ atacat a fost anulat în întregime prin sentinţă definitivă şi irevocabilă, acesta nemaiproducând efecte juridice erga omnes, lipseşte obiectul cererii de suspendare a respectivului act.

Deoarece actul administrativ atacat a fost anulat în întregime prin sentinţă definitivă şi irevocabilă, acesta nemaiproducând efecte juridice erga omnes, lipseşte obiectul cererii de suspendare a respectivului act.

De altfel, efectele anulării unui act administrativ se produc pentru viitor şi sunt general obligatorii, indiferent de categoria şi numărul reclamanţilor (art. 23 din Legea nr. 554/2004).

Pe cale de consecinţă, cererea de suspendare a unui act administrativ cu caracter normativ produce aceleaşi efecte.

C.A. Cluj, secţia comercială, de administrativ şi fiscal,

sentinta civilă nr. 81/25.02.2010

t 9

In analiza pe fond a cererii de suspendare, curtea va reţine că excepţia lipsei de obiect invocată de pârâtul iniţial chemat în judecată este fondată, drept pentru care se va dispune respingerea acţiunii ca rămasă fără obiect.

Pentru a pronunţa această soluţie, curtea are în vedere că, prin sentinţa civilă nr. 418 din 28.09.2009, pronunţată de Curtea de Apel Cluj, definitivă şi irevocabilă prin decizia nr. 699 din 10 februarie

2010, pronunţată de înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, s-a anulat în întregime actul administrativ a cărui anulare se solicită prin acţiunea introductivă.

Şi este aşa deoarece adresa nr. 76.602/03.07.2009 este un act administrativ unilateral, cu caracter normativ, şi nu individual. Ea dispune în privinţa unui număr nedeterminat de subiecţi, persoane fizice identificate doar prin indicarea unor caracteristici generale, respectiv personalul angajat în instanţele judecătoreşti. Conţinutul adresei nu a fost adus la cunoştinţa fiecărui angajat, ci doar la cunoştinţa ordonatorilor terţiari şi secundari de credite, deci nu a avut loc o comunicare individuală, ci o aducere la cunoştinţă indirectă, prin intermediul ordonatorilor de credite.

Actul atacat şi a cărei suspendare se solicită prin prezenta cerere are caracterul unui act administrativ cu caracter normativ, iar nu individual, aşa încât calitatea procesuală activă este conferită oricărei persoane faţă de care se produc efectele juridice prin emiterea acestuia şi prin care îi sunt lezate drepturile sau interesele legitime.

De altfel, curtea reţine că efectele anulării unui act administrativ se produc pentru viitor şi sunt general obligatorii, indiferent de categoria şi numărul reclamanţilor (art. 23 din Legea nr. 554/2004). Pe cale de consecinţă, trebuie să conchidem că şi cererea de suspendare a unui act administrativ cu caracter normativ produce accleaşi efecte.

Pe cale de consecinţă, în temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004 corelat cu art. 23 din aceeaşi lege, curtea a admis excepţia lipsei de obiect şi a respins ca atare cererea de suspendare.