În motivarea acţiunii precizate reclamanta a arătat că este angajată la şcoala pârâtă în funcţia de administrator şi consideră că pentru a-şi putea desfăşura activitatea în condiţii optime este necesar ca următoarele paragrafe să fie înlăturate din fişa postului: a) subordonarea reclamantei faţă de serviciul contabilitate; b) înregistrarea obiectelor de inventar care provin din donaţii, sponsorizări; c) prevederile privitoare la R.E.B.U.; d) păstrarea documentelor de consum la utilităţi; e) menţiunile privitoare la avizarea chitanţelor de a operaţiunile de ridicare a resturilor menajere şi de hârtii de către R.E.B.U.; menţiunea privitoare la avizarea săptămânală a lucrărilor de reparaţii curente executate în şcoală şi în sala de sport. De asemenea, reclamanta apreciază că este necesar ca următoarele aspecte (din fişa postului) să fie explicitate: a) participarea în calitate de membru de drept în cele 7 comisii menţionate în fişă; b) păstrarea şi depozitarea manualelor şcolare; c) exclusivitatea în întocmirea referatelor de necesitate pentru achiziţionarea materialelor de curăţenie şi de întreţinere; d) preluarea atribuţiilor de casier.
Pârâtul Gimnaziul „Sfântu Gheorghe” Sângeorgiu de Mureş a solicitat respingerea acţiunii, arătând că urmare a transformării postului reclamantei, acela de administrator cu studii medii, în post de administrator financiar/patrimoniu cu studii superioare a fost necesară modificarea fişei postului reclamantei şi că reclamanta a semnat fişa postului actualizată, fapt ce demonstrează că aceasta şi-a însuşit fişa şi şi-a asumat răspunderile ce-i revin. Pârâtul mai arată că urmare a solicitării reclamantei Consiliul de Administraţie al şcolii a analizat sarcinile de serviciu ale reclamantei şi, urmare a analizei, a apreciat că fişa postului este corespunzătoare, că aceeaşi concluzie a avut-o şi inspectorul şcolar care a efectuat un control la unitatea pârâtă şi că, în continuare, reclamanta se opune îndeplinirii atribuţiilor cuprins în fişa postului.
Pârâtul Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş a invocat excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, arătând că între inspectorat şi reclamantă nu există raporturi de muncă, iar cu privire la fondul cauzei a solicitat respingerea acţiunii reclamantei, pentru aceleaşi motive ca cele arătate de pârâtul Gimnaziul „Sfântu Gheorghe” Sângeorgiu de Mureş.
La dosarul cauzei au fost depuse următoarele înscrisuri: decizia nr. 353/06.12.2005 (f. 11), adresa nr. 3931/06.06.2008 (f. 12-14), adresa nr. 582/15.08.2008 (f. 15), fişa postului (f. 16-19), extras proces-verbal şedinţă Consiliu de Administraţie (20-30), extras carnet de muncă (f. 42-55).
Analizând actele şi lucrările dosarului, instanţa apreciază că acţiunea reclamantei este fondată în parte, din considerentele expuse în continuare.
Conform datelor înscrise în carnetul de muncă al reclamantei (f. 42-55) aceasta îndeplineşte funcţia de administrator la Gimnaziul „Sfântu Gheorghe” Sângeorgiu de Mureş.
Faţă de acest fapt şi faţă de pretenţiile formulate de reclamantă prin acţiune, instanţa apreciază că excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş este întemeiată. Pretenţiile reclamantei vizează aspecte ce ţin de executarea contractului individual de muncă al acesteia, ori acest contract îi are ca părţi doar pe reclamantă şi unitatea şcolară, nicidecum pe inspectoratul şcolar, care nu are prerogativă în ceea ce priveşte modificarea contractului individ de muncă al reclamantei (şi implicit a fişei postului etc.).
În ceea ce priveşte pretenţiile formulate de reclamantă în contradictoriu cu pârâtul Gimnaziul „Sfântu Gheorghe” Sângeorgiu de Mureş, instanţa apreciază că prevederi din fişa postului nr. 1/25.06.2008 a reclamantei privind relaţia de subordonare a reclamantei faţă de Serviciul de contabilitate, cele privind înregistrarea obiectelor de inventar care provin din donaţii, sponsorizări şi cele privind păstrarea documentelor de consum – energie electrică, energie termică, apă, R.E.B.U, în copie, nu sunt în concordanţă cu funcţia pe care o îndeplineşte reclamanta.
Conform prevederilor art. 1 din Metodologia aprobată prin O.M.E.C. nr. 4847 bis/2004, postul de administrator financiar/patrimoniu face parte din serviciul contabilitate, astfel încât nu este posibilă subordonarea ierarhică a reclamantei faţă de serviciul din care face parte, ci numai eventual faţă de conducătorul acestui serviciu, întrucât numai acesta este un angajat cu funcţie de conducere, în sensul art. 294 din Codul muncii.
Obligaţia de înregistrare a unor obiecte de inventar revine doar gestionarilor acelor bunuri (conform art. 1 şi art. 25 din Legea nr. 22/1969), iar calitatea de gestionar este incompatibilă cu cea de membru al comisiei de inventariere pe unitate a reclamantei (conform art. 7 alin. 7 din Normele aprobate prin O.M.F. nr. 1753/2004).
Potrivit art. 6 din Legea nr. 82/1991, documentele de consum reprezintă acte justificative care trebuie păstrate în original în evidenţele contabile ale unităţii în proprie (art. 1 alin. 2 din Legea nr. 82/1991), neexistând niciun temei pentru crearea unor dubluri ale actelor contabile care să fie păstrate în afara evidenţelor contabile, de către un anumit angajat.
Instanţa consideră că celelalte prevederi din fişa postului (a căror excludere a cerut-o reclamanta) nu sunt în neconcordanţă cu funcţia pe care o îndeplineşte reclamanta şi nu contravin dispoziţiilor legale.
Referitor la necesitatea lămuririi unor aspecte din fişa postului, instanţa apreciază că eventuale explicaţii pot fi cerute de reclamantă doar angajatorului, întrucât acesta este cel care a întocmit fişa postului (reclamantei).
În consecinţă, cu unanimitate de opinii, instanţa urmează să admită excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş şi să respingă acţiunea civilă formulată şi precizată de reclamantă în contradictoriu cu pârâtul Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş, ca fiind formulată împotriva unei persoane lipsite de calitate procesuală pasivă, să anuleze un număr de 3 prevederi din fişa postului reclamantei (cele privind relaţia de subordonare a reclamantei faţă de Serviciul de contabilitate; cele privind înregistrarea obiectelor de inventar care provin din donaţii, sponsorizări; cele privind păstrarea documentelor de consum – energie electrică, energie termică, apă, R.E.B.U, în copie) şi să respingă, ca neîntemeiate, restul pretenţiilor reclamantei.