Prin acţiunea înregistrată la data de 08 11 2007, pe rolul Tribunalului Dolj Secţia Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale, contestatoarea G. E. a chemat in judecată intimata Casa Judeţeană de Pensii Dolj, solicitând instanţei ca prin hotărârea ce se va pronunţa să dispună obligarea intimatei la revizuirea drepturilor de prin recalcularea acesteia cu luarea în considerare a veniturilor suplimentare înscrise în anexa adeverinţei nr 3635/20 09 2007 emisă de SC ICSIT PML A CRAIOVA, şi obligarea intimatei la plata diferenţelor de drepturi între cele cuvenite ca urmare a revizuirii şi cele efectiv încasate începând cu septembrie 2005.
In fapt a arătat că a fost pensionată pentru limită de vârstă în anul 1992 şi a beneficiat de recalcularea penii în baza legii nr 19/2000, etapa septembrie 2005.
A mai arătat că în buletinul de calcul nr 136082/28 06 2005 ce a stat la baza emiterii deciziei nr 136082/31 08 2005 au fost luate in considerare numai datele cuprinse în cartea de muncă fără sumele salariale primite conform statelor de plată în sistem de acord pe perioada 1973 – 1991 , a beneficiat în această perioadă de adaosuri procentuale cu caracter permanent şi care erau evidenţiate cu statele de plată, pentru acte sume s-a virat contribuţia de asigurări sociale de 15% conform Deciziei 389/1972.
In drept au fost invocate prevederile legii 19/2000 şi OUG 4/2005,Anexa OUG 4/2005.
Contestatoarea a mai arătat că s-a adresat intimatei Casa Judeţeană de Pensii Dolj cu cerere înregistrată sub nr 136082/26 09 2007.
In scop probator a depus la dosarul cauzei in copie următoarele înscrisuri : plângere prealabilă nr 136082/26 09 2007 , buletin de calcul nr 136082/28 02 2005 şi anexe, adeverinţa nr 3635/20 09 2007 şi anexa , decizia nr 136082/31 08 2005,cartea de muncă,s.c.nr.1693/13 03 2007 a Tribunalului Bucureşti,cuponul de şi actul de identitate.
La data de 05 12 2007, intimata a formulat întimpinare solicitând instanţei respingerea contestaţiei ca netemeinică şi nelegală .
Intimata a arătat prin întâmpinare că adeverinţa la care face referire contestatoarea nu poate fi avută în vedere deoarece potrivit punctului VI din Anexa OUG nr 4/2005 acele adaosuri , manoperă repartizată pe lucrare sau diferenţe de manoperă reprezintă in acord.
De asemenea, a mai arătat că susţinerea contestatoarei că aceste venituri au avut caracter permanent deoarece unitatea angajatoare a virat contribuţia la bugetul asigurărilor sociale nu poate fi avut in vedere deoarece caracterul permanent este dat de plata contribuţiei la pensia suplimentară care era plătită de salariat numai pentru sumele încasate drept salarii şi sporurile cu caracter permanent aşa cum prevăd dispoziţiile art 10 şi art 64 din Lg nr 3/1977, în cuprinsul adeverinţei nr 3635/20 09 2007 este menţionat faptul că unitatea nu a reţinut şi virat contribuţia pentru pensia suplimentară acest fapt însemnând că aceste venituri nu au avut caracter permanent.
La data de 16 01 2008, contestatoarea a formulat răspuns la întâmpinare prin care a solicitat instanţei înlăturarea argumentelor exprimate de C J P întrucât caracterul permanent al unor venituri se determină , înainte d toate, după frecventa cu care au fost obţinute, iar din probele administrate în cauză rezultă că acestea au fost obţinute continuu pe perioada 1973 – 1991, fiind evidenţiate ca atare pe statele de plată; cu aceeaşi continuitate s-au virat şi contribuţiile aferente acestor venituri , aşa încât nu există nici un motiv de înlăturare de la valorificarea cu prilejul recalculării drepturilor de pensie , singurul aspect relevant este că acestea au făcut parte în permanentă din baza de calcul a contribuţiei individuale de asigurări sociale prin care se constituie fondurile speciale în cadrul bugetului de stat.
La data de 23 01 2008,intimata a formulat completare la întimpinare prin care a arătat că , punctul de vedere al contestatoarei potrivit căruia este o lipsă de armonizare legislativă între Lgea nr 19/2000 şi OUG nr 4/2005 în sensul că ordonanţa de urgenţă nu ar respecta principiile Legii nr 19/2000 nu poate fi avut în vedere deoarece se întemeiază numai pe prevederile art 78 fără a tine cont de prevederile art 164 alin 2,din acest act normativ, conform cărora la determinarea punctajelor anuale pentru perioadele anterioare intrării in vigoare a Legii nr 19/2000 pe lângă salarii „ se au în vedere şi sporurile cu caracter permanent care, după data de 1 aprilie 1992, au făcut parte din baza de calcul a pensiilor conform legislaţiei anterioare conform Legii nr 3/1977.
Mai arată că , diferenţa între cele două acte normative rezultă din faptul că potrivit Legii nr 3/1977 se reţinea contribuţia numai la salariile tarifare plus sporurile cu caracter permanent în timp ce potrivit art 23 din Lg nr 19/2000 se reţine contribuţie salariile brute realizate lunar inclusiv sporurile şi adaosurile.
La data de 20 02 2008,reclamanta a formulat concluzii scrise solicitând admiterea contestaţiei pentru motivele expuse in acţiunea iniţială.
Intimata Casa Judeţeană de Pensii a formulat notă de şedinţă prin care îşi menţine întâmpinarea formulată în cauză,aşa cum a fost completată, subliniind punctul de vedere în legătură cu adeverinţa nr 3635/20 09 2007 şi forma de retribuire – acordul global – menţionată în această adeverinţă.
Analizând actele şi lucrările dosarului , văzând şi prevederile legale în materie, instanţa reţine şi constată următoarele :
Din înscrisurile depuse la dosar respectiv anexa buletinului de calcul nr 136082/28 06 2005, rezultă că sumele reprezentând veniturile suplimentare menţionate in adeverinţă invocată de către contestatoare nu au fost valorificate cu ocazia recalculării drepturilor de pensie.
Din copia adeverinţa nr 3635/20 09 2007 emisă de SC ISCIT PML SA CRAIOVA , rezultă că contestatoarea a fost angajata societăţii emitente a adeverinţei şi a beneficiat de venituri suplimentare şi acorduri.
In perioada menţionată societatea a achitat contribuţia pentru asigurările sociale.
In aceste condiţii , instanţa constată că valorificarea acestei adeverinţe,in temeiul art 7 alin 3 din OUG nr 4/2005 este in concordantă cu principiile instituite prin Legea nr 19/2000.
Conform dispoziţiilor art 7 alin 3 din OUG nr 4/2005 aprobată şi modificată prin Legea nr 78/2005, decizia de recalculare poate fi modificată la cerere, în baza actelor doveditoare prezentate de pensionar ,întocmite conform prevederilor legale, din care rezultă alte date şi elemente decât cele utilizate la recalcularea, referitoare la drepturi cu caracter salarial, care, conform Legii nr 19/2000,cu modificările şi completările ulterioare,se au in vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare realizate.
Instanţa apreciază că aceste sume se impuneau a fi valorificate „ chiar dacă şi OUG nr 4/2005 se face menţiunea că ele nu pot fi avute la recalcularea drepturilor de pensie, pentru că nu au făcut parte din baza de calcul a pensiilor , conform legislaţiei anterioare datei de 01 04 2001.
Deşi şi OUG nr 4/2005 se menţionează că aceste sume nu se iau în calcul la determinarea punctajelor anuale, pentru că nu au făcut parte din baza de calcul a premiilor stabilite în baza legislaţiei anterioare,nu se poate ignora faptul că potrivit dispoziţiilor art 2 alin 1 din OUG nr 4/2005, recalcularea se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr 19/2000 iar ignorarea acestor venituri ar contraveni principiului contributivităţii ,instituit de art 2 lit e din Lg nr 19/2000, conform căreia drepturile de asigurări sociale se cuvin pe temeiul contribuţiilor de asigurări sociale plătite.
De acea, veniturile invocate trebuie avute in vedere la recalcularea drepturilor de pensie.
Neluarea in considerare a acestui principiu,în condiţiile in care s-a făcut dovada reţinerii CAS şi pentru aceste sume,ar conduce la obţinerea unei prestaţii de asigurări sociale ce nu ar fi proporţională cu preţul plătit pentru riscul asigurat, cea ce ar fi inechitabil.
Pentru motivele de fapt şi de drept anterior expuse , instanţa a dispus admiterea acţiunii precizate, obligarea intimatei să revizuiască drepturile de pensie ale contestatoarei prin recalcularea acestora cu luarea in considerare a veniturilor suplimentare cuprinse în adeverinţa nr 3635/20 09 2007 emisă de SC ISCIT PML SA CRAIOVA începând cu data de 01 09 2005.