Constată că la data de 07.03.2013, petenta N SPRL, în calitate de lichidator al SC E SRL a formulat plângere împotriva rezoluţiei nr. 2798 din 18.02.2013 pronunţată de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Dolj, în dosarul nr. 4804/29.01.2013, prin care s-a respins cererea de radiere a societăţii SC E E SRL din Registrul Comerţului, solicitând instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună admiterea plângerii, radierea acestei societăţi din Registrul Comerţului şi autorizarea plăţii onorariului în cuantum de 1.000 lei din fondul de lichidare aflat la dispoziţia U.N.P.I.R Filiala Dolj.
În motivare a arătat că SC E E SRL a fost dizolvată, potrivit dispoziţiilor art. 30 din Legea 359/2004, ulterior fiind numit lichidator al debitoarei N SPRL, conform rezoluţiei nr. 514683/25.10.2012. În îndeplinirea atribuţiilor, lichidatorul a procedat la notificarea debitorului cu privire la dizolvarea societăţii şi deschiderea procedurii de lichidare. Dintre creditorii bugetari notificaţi, mai arată lichidatorul, a transmis cerere de creanţă Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj în cuantum de 2.674 lei conform certificatului fiscal nr. 648253/28.12.2012.
Lichidatorul N SPRL a arătat că a depus cerere de radiere la ORC, însă această cerere a fost respinsă pe motiv că societatea are datorii către AFP Craiova în cuantum de 2.674 lei, iar lichidatorul avea posibilitatea de a achita datoriile societăţii.
În drept, au fost invocate dispoziţiile art. 6, alin. 3 şi 5 şi următoarele din OUG nr. 116/2009.
În scop probatoriu la dosarul cauzei a depus în copie certificat de atestare fiscală nr. 648253 din 28.12.2012, rezoluţia nr. 514683 din 25.10.2012, raportul final privind activitatea de lichidare administrativă a SC E E SRL.
Deşi legal citat pârâtul nu a depus întâmpinare.
Analizând actele şi lucrările cauzei instanţa reţine că SC E E SRL a fost dizolvată potrivit Legii 359/2004, iar prin rezoluţia nr. 514683/25.10.2012, ORC Dolj a numit lichidator al societăţii pe N SPRL.
Lichidatorul N SPRL, s-a adresat ORC Dolj pentru radierea societăţii debitoare, iar prin rezoluţia nr. 2798/18.02.2013 s-a respins cererea de radiere pe motiv că debitoarea SC E E SRL are datorii către bugetul de stat.
Instanţa constată că plângerea formulată este întemeiată în parte.
În exercitarea atribuţiilor legale, lichidatorul a întocmit raportul final privind activitatea de lichidare administrativă SC E E SRL, prin care s-a solicitat şi radierea societăţii, iar cererea fiind respinsă prin rezoluţia nr. 2798/18.02.2013 cu motivarea că nu s-a făcut dovada achitării datoriilor fiscale, menţionate în certificatul emis de ANAF.
Instanţa constată că din raportul de lichidare rezultă că datoriile societăţii sunt în cuantum de 2.674 lei, aceasta neavând în patrimoniu bunuri mobile sau imobile ce ar putea fi valorificate şi în aceste condiţii recuperate datoriile către creditori, o continuare a procedurii de lichidare nefiind justificată.
Din certificatul de atestare fiscală nr. 648253/28.12.2012, rezultă că societatea înregistrează o datorie în cuantum de 2.674 lei
Lichidarea presupune efectuarea unor operaţiuni al căror scop este achitarea datoriilor societăţii prin valorificarea bunurilor acesteia. (art. 255-256 din Lg. nr. 31/1990), or, în cauză, lichidatorul judiciar a susţinut că societatea nu este înregistrată cu bunuri.
Totodată, instanţa reţine că cererea petentei a fost respinsă conform art. 257, 258, 260 şi 263 din Legea 31/1990, întrucât nu a depus la dosar un certificat de atestare fiscală prin care să facă dovada achitării datoriilor în cuantum de 2.674 lei.
Din economia textelor legale mai sus menţionate, nu rezultă însă că pentru admiterea cererii de radiere este necesar ca debitoarea să facă dovada achitării datoriilor.
De asemenea, instanţa reţine că lichidarea presupune efectuarea unor operaţiuni în scopul achitării datoriilor, ori în cauză societatea nu are bunuri, iar datoriile societăţii sunt de 2.674 lei, sumă ce nu justifică o continuare a procedurii de lichidare.
Mai mult decât atât, instanţa reţine că, potrivit dispoziţiilor art. 260 alin. 1 şi 10 din Legea 31/1990, lichidarea societăţii trebuie terminată în cel mult un an de la data dizolvării, termen ce poate fi prelungit cu perioade de câte 6 luni dar nu cu mai mult de 24 de luni cumulat, iar dacă în termen de 3 luni de la expirarea termenului mai sus menţionat oficiul registrului comerţului nu a fost sesizat cu nici o cerere de radiere sau cu nici o cerere de numire a lichidatorului, societatea este radiată din oficiu din registrul comerţului.
Or, din actele existente la dosar rezultă că societatea petentă a fost dizolvată prin încheierea judecătorului delegat din data de 30.03.2005
În ceea ce priveşte capătul de cerere privind autorizarea plăţii onorariului şi recuperarea cheltuielilor efectuate de lichidator, instanţa apreciază că este neîntemeiat şi urmează a fi respins, având în vedere că acesta nu a făcut obiect al cererii în care s-a pronunţat rezoluţia supusă controlului instanţei, ce face obiectul prezentei cauze.
Pentru toate aceste considerente, instanţa apreciază că plângerea formulată împotriva rezoluţiei nr. 2798/18.02.2013 din dosar nr. 4804/2013 al ORC Dolj este astfel întemeiată în parte, urmând a fi admisă ca atare, cu consecinţa admiterii cererii şi radierii societăţii din registrul comerţului.